6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Marron

Batterij laadt niet maar loopt ook niet leeg

Hoi!

Mijn MBP (1,5 jaar oud) vertoont de laatste weken wat kuren. Het is nu twee keer gebeurd dat hij weigerde te laden terwijl de adapter wel was aangesloten (er brandde ook geen groen lampje). Na heel veel keer opnieuw aansluiten doet hij het dan ineens weer wel en blijft het vervolgens ook weken lang doen. Sinds vandaag brandt het groene lampje wel en loopt de batterij ook niet leeg. Er gaat dus wel stroom naar binnen, maar de batterij geeft nu al ruim 3 uur aan dat hij voor 98% gevuld is, terwijl de adapter al die tijd aangesloten is geweest. Hij lijkt dus niet voller te worden, alleen de lading in stand te houden. Weet iemand wat er aan de hand is?

Bijdrager
    MBPuser

Heb je al een SMC reset gedaan ?

Bijdrager
    Marron

Nee! Ik durf niet zo goed omdat op de mac site staat dat dat een laatste middel is…

Bijdrager
    verwijderd-profiel

heb ik soms ook, laat hem even leeglopen tot 85% en doe dan de lader er aan, dan laad die tot 100%

Bijdrager
    michiel112

98% is ook gewoon opgeladen hoor. Er staat waarschijnlijk ook batterij is opgeladen. Niks om je zorgen over te maken. Dat hij soms niet oplaad en dat het lampje niet brandt, ligt waarschijnlijk aan je lader. Dit had ik ook, was een kabelbreuk. Staat er dan ook: opladen uit?

Bijdrager
    Marron

Hij doet dan inderdaad niets, ook het lampje op de lader brandt niet als hij niet laadt. Toch lijkt een kabelbreuk me vreemd omdat hij het bijna altijd wel doet en dan ook weken achter elkaar zonder 1 keer te weigeren…
    SMC heb ik net gedaan, hielp niet. 85% leeglopen is het volgende actiepunt…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.