6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Birdie91

Batterij laadt niet goed op

Hallo allemaal!

Ik heb een macbook pro uit 2013 welke niet lekker oplaadt. Als ik mijn laptop dicht doe en dan de kabel er in dan laadt hij op. Maar zodra ik de macbook open klap veranderd het batterij icoon van zwart met een laadt icoontje erin naar wit met het laad icoontje er in en zegt ie: batterij wordt niet opgeladen. Ik ben hiermee naar de mac winkel geweest en heb een nieuwe batterij gekregen via het apple batterij ruil programma. Maar het heeft dus niet geholpen. telkens als mijn batterij dus leeg is kan ik niet op mijn macbook. Deze moet eerst dichtgeklapt dan aan de stroom en wordt dan opgeladen.

Heeft iemand een idee wat ik er tegen kan doen?

Met vriendelijke groet,

Alie Postema

Moderator
    Night

Lijkt op een connector-probleem, wellicht de regel-aansluiting op het moederbord…

Wel slordig dat het probleem afgedaan is met een nieuwe batterij.

Bijdrager
    Birdie91

Stel dat dat het is, is dat makkelijk te laten maken?

Moderator
    Night

Niet echt. Daarvoor zul je echt naar een Apple Certified Repair Center moeten gaan.

Bijdrager
    Rick

<p class=”cite”>Night op 19 augustus 2019 om 10:20</p>
    Niet echt. Daarvoor zul je echt naar een Apple Certified Repair Center moeten gaan.

Of naar een goede zelfstandige (ik noem geen namen ;)), die dit aanzienlijk goedkoper voor je kan repareren (vermoedelijk buiten garantie).

Maar eerst zou ik een SMC-reset en een PRAM-reset uitvoeren (even googlen). Ook kun je zelf even checken of de connector van de lader en je MacBook schoon zijn, hier gaat nl. vaak wat rommel inzitten. Verder zou het ook kunnen dat je lader onvoldoende vermogen levert, waardoor de MacBook meer gebruikt dan dat hij wordt gevoed. Per saldo ontlaadt je de accu dan. Dit kan komen door een te kleine of defecte lader.

Mocht dit het allemaal niet oplossen, dan moet je aan een hardware defect gaan denken.

Moderator
    Night

Rick op 19 augustus 2019 om 11:07

Maar eerst zou ik een SMC-reset en een PRAM-reset uitvoeren (even googlen).

Of je kijkt gewoon hier: Troubleshoot stappen macOS

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.