15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Picazi

Batterij krom/bol MBP, kan je zonder batterij MBP gebruiken?

Hai,

Ik heb mijn MBP denk ik 4/5 jaar en feitelijk niet veel gebruikt ivm iMac maar laatste 3 jaar iPad…..

Nu had ik de MBP voor werkproject weer nodig en viel mij op dat hij ‘wankelde’, ik dacht misschien het pootje/rubbertje kapot moaar toen ik goed keek zag ik tot mijn verbazing dat de batterij echt helemaal bol stond.

Ik heb navraag gedaan en gezocht op www. Ik zag een inruil programma voor dit soort batterijen maar dat is allang afgelopen. Bij de Mac store in Haarlem verwezen ze mij naar Apple zelf.

Apple gebeld, die verwijst mij om naar de Apple Store te gaan maar ik hoorde van zijn toon dat het wellicht niet zo is dat ik nieuwe krijg.

Garantie heb ik niet meer…….

Ik weet dat een nieuwe batterij zo’n 140 euro kost en ik wil dat er eigenlijk niet aan uitgeven omdat ik voor mobiel computergebruik nu de iPad heb…

Maar mijn vraag:
    >> Kan ik de batterij eruit halen, en dan via snoer/stroom wel gewoon werken? Kan een MBP dat aan, ook op langere termijn. Ding staat alleen maar op een bureau dus dat is probleem niet….

Als iemand tips heeft om batterij om te kunnen laten ruilen/ervaringen hoor ik het ook graag!
    Dankjewel!

Bijdrager
    IGBA

Zonder batterij werken kan geen kwaad, maar gaat wel ten koste van de snelheid. Voor licht werk is dat uiteraard geen probleem.

Bijdrager
    Domtoren
    IGBA op 07 januari 2013

Zonder batterij werken kan geen kwaad, maar gaat wel ten koste van de snelheid. Voor licht werk is dat uiteraard geen probleem.

Waarom zou dat ten koste gaan van de snelheid?

Bijdrager
    throttlemeister

Omdat die 90W adapter die je er bij krijgt niet voldoende stroom kan leveren als de laptop op maximale snelheid en belasting draait. Daarom wordt de kloksnelheid terug gebracht als er geen accu in zit.

Bijdrager
    Domtoren

Weer wat geleerd

Bijdrager
    GilVV

Hu? Ik geloof je wel, maar het lijkt wel onlogisch..
    Als de batterij dan niet voldoende stroom kan leveren, wil dat dan zeggen dat als je op maximale snelheid en belasting draait en je kabel en batterij insteekt, dat je batterij dan niet meer oplaadt en zelfs stroom verliest?

Bijdrager
    Nielsvr

Is ook niet het geval, je kan prima op zijn max werken zonder accu. Alle hardware in je MBP komt bij elkaar volgens mij niet eens in de buurt van 90W

Bijdrager
    Domtoren

Ik geloofde het eerst ook niet maar Apple bevestigt het

Bijdrager

Is zeker zo. Toen ik nog mijn geliefde Witte MacBook had was dit probleem echt zichtbaar. Speelde je een spel, en haalde je de batterij eruit, dan werd het spel echt enorm sloom en ging het haperen.

Bijdrager
    stefonline

Ik heb een MBP uit 2008 met hetzelfde probleem. Als ik nu lees dat een nieuwe accu 140 eu kost dan ga ik dat toch zeker doen. Hoewel het een oude laptop is van ongeveer 2200 eu die nog perfect het nieuwste os draait kan ie toch niet de kast in verdwijnen met een accu die stuk is? Of zie ik dit verkeerd?
    Stefan

Bijdrager
    Domtoren

Als je verder tevreden bent over de laptop kun je beter €140 uitgeven aan een nieuwe batterij van €1000 of meer aan een nieuwe laptop.

Bijdrager
    makasa

Er zojn ook van andere aanbieders batterijen te koop voor een MBP. Doe zijn goedkoper en ook goed bruikbaar lijkt me.

Bijdrager
    Picazi

Thanks voor de reacties. Ik gebruik mn MBP zo weinig ‘mobiel’ na komst iPad, feitelijk niet meer dat ik een batterij denk ik gewoon niet meer ga kopen. Misschien later nog financieel meevallertje en dan koop ik wel een batterij.

Maar goed, waar ik van baal is dat er klaarblijkelijk een omruilprogramma was bij Apple en dat ik daar ‘te laat’ voor ben omdat ik de MBP gewoon al een tijd niet heb gebruikt.
    Ik vind gewoon dat een batterij niet een soort van hoort te “ontploffen”, ook al heb ik hem 4 jaar of 5 jaar. Daar heb ik teveel geld toendertijd voor uitgegeven.

Bijdrager
    stefonline

@Picazi Misschien een troost dat je niet de enige bent… En ja ik baal daar ook van.
    Maar deze MBP is toch nog te mooi/goed om niet te repareren toch?

Inactief
    Anoniem

Gewoon plat slaan!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.