17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    wouteronline55

Batterij Ipod nano twijfelachtig

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een Ipod Nano (1Gb) in mijn bezit. Echter heb ik een probleem.

Wanneer ik mijn Ipod helemaal oplaad en hem vervolgens bijvoorbeeld 1 uur gebruik, dan een week laat liggen en daarna weer gaat gebruiken is mijn batterij bijna leeg. Het lijkt wel of hij leeg loopt terwijl ik hem neit gebruik.

Ik weet dat het normaal is dat een batterij een beetje leegloopt wanneer je hem niet gebruikt, maar toch neit zoveel? Is er een soort “stand-by” functie waarbij hij een beetje batterij gebruikt en dat ik hem daarin zet i.p.v. dat ik hem uitzet? Wanneer ik hem aanzet is hij ook binnen een halve seconde klaar om te spelen. Ook wanneer hij op hold staat en ik hem vervolgens van hold afhaal gaat hij direct aan is hij klaar om te spelen.

Weet iemand een oplossing heirvoor?

Alvast bedankt!

Gr,
    Wouter

Bijdrager
    Lexis

Zet m wel op hold als je m uitzet. Dat schijnt batterij te schelen
    En… Uitzetten is of gewoon aan laten staan op pauze, gaat vanzelf uit
    of gewoon lang pauze indrukken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Laat hem anders even testen in een Apple Centre, als je hem daar gekocht hebt, of even bellen met apple.

Bijdrager
    KarelWillem

Dit had ik ooit. Heb je de wekker aanstaan?

Bijdrager
    Moode

Zodra je hem uit zet door play ingedrukt te houden, blijft de buffer voor het afspelen van muziek nog gevuld. Het duurt dan een tijd voor hij echt helemaal uit gaat. Tot die tijd verbruikt hij nog wel wat stroom. Bij het weer aan zetten kun je zien of hiij helemaal uit stond aan of hij moet opstarten of niet. Er gaat echter lang geen week overheen voor hij helemaal uit gaat, dus het verbruik in een week na een uur spelen zou niet zo groot moeten zijn. Zelf helemaal uit zetten kan niet.

Hij kan dus stroom verbruiken als je geen muziek luistert, maar jouw geval klinkt me iets tee extreem om zo te verklaren.

Bijdrager
    Pietervanos

Ik heb wel eens begrepen dat hij leegloopt door die draaischijf, deze is aanraakgevoelig zoals je weet hierdoor verbruikt hij ook energie terwijl hij uistaat. Dit is heel normaal en dit is bij iedere Ipod (met clickwheel) zo…Niets aan de hand dus bij mijn weten

Bijdrager
    Moode

Die Clickwheel die stroom verbruikt is misschien de reden dat de hold-knop stroom zou kunnen besparen.

Bijdrager
    CalmCruiser

Zomaar een vraag, waarom laat je de Nano een week liggen? Je moet hem gewoon veel gebruiken dan merk je er ook niets van! Het is overigens heel normaal dan Li-0n batterijen leeglopen. Deze batterijen zijn ervoor ontworpen veelvuldig te worden gebruikt. Dus veel laden en en afspelen vinden ze fijn. Niet gebruiken vinden ze niet fijn. E.e.a is ook te lezen op de Apple iTunes support site http://www.apple.com/support/ipod/

CC :wink:

Bijdrager
    wouteronline55

Nee, ik heb geen wekker aanstaan…

Wanneer ik mijn Ipod inschakel start hij niet op (het apple logo voor een paar seconden in beeld geloof ik) maar krijg ik direct mijn muzieklijst.

Ik druk de play-pauze knop lange tijd in en zo schakel ik hem uit, dit lijk toch de normale manier te zijn?

Is het bij jullie ook zo wanneer je hem na het uitschakelen op hold zet, hem vervolgens van hold afhaalt, dat hij dan direct aanspringt? Zonder een andere knop aan te raken?

Alvast bedankt!

Gr,
    Wouter

Bijdrager
    PietjePuk

Wanneer ik mijn Ipod inschakel start hij niet op (het apple logo voor een paar seconden in beeld geloof ik) maar krijg ik direct mijn muzieklijst.

Is normaal

Ik druk de play-pauze knop lange tijd in en zo schakel ik hem uit, dit lijk toch de normale manier te zijn?

Doe je goed

Is het bij jullie ook zo wanneer je hem na het uitschakelen op hold zet, hem vervolgens van hold afhaalt, dat hij dan direct aanspringt? Zonder een andere knop aan te raken?

Idd

Alvast bedankt!

Graag gedaan

Bijdrager
    Zeikhoff
    ”wouteronline55″

Ook als je de nano, zoals je zei, bijna een week niet hebt gebruikt??

Mij valt juist op dat ik iedere dag moet wachten tot m’n nano is opgestart, waar ‘vroegah’ bij andere ipods meteen de muzieklijst verscheen.
    Wat eerder op het forum werd vermeld, dat de nano na een tijdje ‘helemaal uitgaat’ en daarna moet opstarten is ook mijn ervaring.

Als je problemen blijft hebben: resetten. Helpt dat niet, binnen het jaar naar Apple terugsturen….

Bijdrager
    wouteronline55

Jah, zelfs wanneer ik de nano een week niet gebruik, krijg ik gelijk de muzieklijst.

Ik zal hem proberen te resetten? Hoe werkt dat precies? Ik heb gehoort dat dat via de cd-rom gaat die er bijgeleverd zit (ik heb een PC).

Bijdrager
    @iMen

ressetten kan met de iPod updat er, die moet je even downlaoden van apple.nl en dan herstel Let op: dan ben je al je muziek kwijt! je kan hem ook resseten door middelste knop en menu 6 a 10 sec in te houden, dan ben je geen muziek kwijt en dergelijken.

Bijdrager
    Zeikhoff
    ”@iMen”

ressetten kan met de iPod updat er, die moet je even downlaoden van apple.nl en dan herstel Let op: dan ben je al je muziek kwijt! je kan hem ook resseten door middelste knop en menu 6 a 10 sec in te houden, dan ben je geen muziek kwijt en dergelijken.

klopt allebei, maar zijn wel 2 verschillende soorten ‘reset’.
    De ‘2 knoppen’ reset zal dit probleem niet verhelpen denk ik.

Als je terug wil naar de oorspronkelijke instellingen, zul je toch met ipod updater aan de slag moeten…

overigens: RTFM zou ook hebben geholpen bij al deze vragen;)

Bijdrager
    Danny Dikker

Ik heb het gehad dat de nano eerst goed functioneerde,daarna alleen nog maar ging opladen na een uur (!) aan mn mac te hebben gehangen.
    Daarna ging ie alleen maar aan via hold on-hold off-menu+select (is eigenlijk een reset combinatie)
    En daarna ging ie dood:)

Ik denk dat er toch best wel wat gevalletjes bekend zijn van batterij problemen met de nano,gewoon even naar je Apple store gaan,en er even naar laten kijken.

Bijdrager
    Elstar
    ”wouteronline55″

Ik weet dat het normaal is dat een batterij een beetje leegloopt wanneer je hem niet gebruikt, maar toch neit zoveel?

Een iPod kan ongeveer 10 dagen standby staan. Als je de iPod zeven dagen niet gebruikt, dan is de batterij al ruim over de helft.

En de batterij slijt (maar niet binnen 2 maanden).
    Van mijn vorige iPod heb ik de batterij na twee jaar vervangen, omdat die het nog slechts 2 uur vol hield.

Batterijen kunnen ‘lui’ worden.
    Een tip die ik hier regelmatig lees, is: laat de batterij van je iPod regelmatig he-le-maal leeglopen, door bijvoorbeeld één nummer op repeat te zetten. Dat houdt ‘m ‘wakker’.

Bijdrager
    wouteronline55

Ok, ik heb de Ipod updater gedownload van apple.nl en m’n Ipod helemaal leeggemaakt en opnieuw geïnstalleerd.

Nu maar hopen dat het probleem voorbij is….

Een iPod kan ongeveer 10 dagen standby staan. Als je de iPod zeven dagen niet gebruikt, dan is de batterij al ruim over de helft.

Is het niet normaal dat je Ipod na een paar uur op standby te hebben gestaan, daarna ‘helemaal uit gaat’ ? Na hoeveel uur/dagen zou dat moeten gebeuren?

Alvast bedankt allemaal!

Gr,
    Wouter

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.