5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    raoul.one

Batterij Ipod aangesloten op PC

Sinds kort sluit ik mijn ipod dagelijks op de pc van mijn werk om van mijn eigen muziek te genieten ipv online radio.
    Mijn vraag is of mijn batterij hierdoor eerder “kapot” gaat. Met mijn laptop heb ik de ervaring dat doordat ik continue thuis met adapter achter de laptop te zit, de accu nu na 15min zonder mijn adapter op 75% zit. Geldt dit ook voor de ipod?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

Ra.

Bijdrager
    AdriaanB

ja, helaas wel….

De batterij verliest zijn ‘kracht’ naarmaten hij vaker aan het lichtnet zit…

Bijdrager
    raoul.one

thanks voor de snelle reactie, dan word het maar wel online radio. ik heb me pod inmiddels alweer bijna een jaar en ik weet niet hoelang het nog duurt voordat me batt me in de steek laat.

Ra1

Bijdrager
    ieperlingetje

Jammer , ik gebruik namelijk ‘portable apps’ (programma’s die niet geinstalleerd hoeven te worden) op mijn ipod. Bestaat er geen mogelijkheid om je ipod passief aan te sluiten ? Dat er enkel stroom voorzien wordt voor de dataoverdracht. ?

Bijdrager
    S.A.F

Het maakt niet zoveel uit of je je iPod intensief gebruikt. Ook niet bij het opladen. Je batterij zal het op zijn minst een jaar volhouden. Waarschijnlijk veel langer. Daarna zal hij langzaam verzwakken.
    Een batterij vervangen kost bij diverse (Nederlandse) online shops maar een tientje of 3. Als je zelf een beetje handig bent koop je de batterij gewoon zelf voor hooguit 20 euro (incl. wat sleuteltjes om je iPod onbeschadigd te openen).

En je garantie is tegen die tijd toch al van je iPod af… :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.