9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Vodka

Batterij iPhone4 spontaan sneller leeg

Sinds maandag is de batterij van mijn iPhone4 opeens snel leeg.

’s Nachts staat hij in de lader. ’s Ochtends is hij dus voor 100% opgeladen. Als ik ’s Avonds thuis kom is hij met normaal gebruik vaak nog meer dan de helft vol.

Sinds maandag verliest de iPhone echter 15% batterij per uur, zonder dat er ogenschijnlijk iets in omstandigheden is veranderd.

Ik weet dat lokatievoorzieningen, push, 3G et cetera de batterij sneller leegtrekken, maar al die instellingen heb ik niet aangepast en toch is de batterij opeens dramatisch sneller leeg.

Reboots, Resets en de iPhone herstellen en backup terugzetten helpen niet.
    Netwerk is Vodafone
    Ik heb geen nieuwe apps geinstaleerd sinds maandag, hooguit wat updates
    IOS 4.3.5

Heeft een van jullie iets vergelijkbaars en is er een oplossing?

Bijdrager
    Nickalicious

Heb je niet gewoon een app open staan die veel stroom consumeert? Ik had zelf in den beginne met de app Pingchat een dergelijk probleem, later bleek dit aan die app te liggen en met een update van hun was dit toen opgelost.

Bijdrager
    Vodka

Ik heb alle apps uitgezet (via dubbeltap op homebutton en alles via kruisje wegklikken). Dit heb ik zo gehouden om de teruggang in batterij te monitoren.

Ik heb zelfs 3G uitgezet, mag ook niet baten, batterij blijft snel leeg lopen.

Bijdrager
    tinus_omt

Ik zou hem in de vliegtuigstand zetten en dan een uur niets doen; als er dan 15% van de batterij af is is er duidelijk iets mis met de hardware.

Bijdrager
    Horloge

ik heb zoiets ook gehad met mijn iphone 4.
    De batterij was in 1 1/2 uur leeg
    Heb de iphone teruggestuurd en een nieuwe gekregen.
    iphone gekocht bij Vodafone met abo.

Bijdrager
    Vodka

iPhone nu een half uur in vliegtuigmodus staan. Batterijpercentage is 1% gedaald (dat ziet er dus goed uit).

Ik begrijp alleen de redenatie niet dat het daarom dus niet aan de hardware ligt, ik ga er vanuit dat indien vliegtuigmodus is geactiveerd, bepaalde hardware wordt uitgeschakeld om het zenden en ontvangen van signalen te voorkomen. Dat zou dan juist wel op een hardware probleem kunnen duiden.

Bijdrager
    lucschram

Kan aan de update van iOS liggen. iOS 5 moet volgens Apple minder zwaar zijn voor je batterij.

Bijdrager
    tinus_omt

De redenatie is niet dan het probleem, als het verdwijnt in de vliegtuigmodus, niet aan de hardware ligt. Het is juist andersom, als het probleem blijft in de vliegtuigmodus (en na restore etc) ligt het duidelijk wél aan de hardware.

Als het probleem wel weggaat in de vliegtuigmodus houd je diverse mogelijkheden over. Je zou kunnen proberen uit te zoeken in welke van de antennes (GPS, wifi, GSM, Bluetooth) het probleem zit door er steeds maar 1 in te schakelen en dan te kijken wanneer het probleem terugkomt. Je kunt bijvoorbeeld eerst de vliegtuigmodus aanzetten en dan met de hand wifi weer aanzetten, dan heb je alleen die.

Bijdrager
    Vodka

Ik heb inmiddels om twee redenen Apple support gesproken.

1. Het probleem lijkt mij niet softwarematig
    2 De garantieperiode van mijn iPhone is bijna voorbij (ik dacht nog even snel een servicemelding in het systeem van apple te laten zetten)

Het gegeven dat het probleem in de vliegtuigmodus er niet lijkt te zijn, was voor de technische dienst reden om het toestel voor reparatie binnen te halen.

grootste probleem is nu, aantal weken zonder iPhone.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.