23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    MacbookTo

Batterij iPhone 6 voor eind december vervangen voor 29 euro.

Het wordt tijd om mijn batterij in de iPhone te vervangen voor 29 euro. Maar waar kan ik dit laten doen? Apple zegt dat het ook bij Amac kan maar ik heb geïnformeerd en daar kost het 39.95. Zij geven schriftelijk aan:

“Helaas wordt Amac niet gecompenseerd voor de extra arbeid en het transport die komen kijken bij het vervangen van de iPhone batterij. De prijs van 29 euro die Apple zelf hanteert zou voor Amac onder kostprijs uitkomen. Daarom kost batterijvervanging van je iPhone bij Amac 39,95.”

Kun je bij een Applestore een afspraak maken en er op wachten? Ik heb nog wat gratis reisdagen dus dat is het probleem niet.

Bijdrager
    Shmoo

Dat kun je toch gewoon aan Apple vragen?

Bijdrager
    tijns

Laatst in Haarlem afspraak om 13.30u en kon hem om 16.15 weer ophalen.

Bijdrager
    Hyrax

Je gaat voor een tientje helemaal naar een Apple Store…? Oké.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je kan er natuurlijk een dagje Artis aan vast plakken.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Amac legt het weer mooi uit. Taffelaars.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@MoNdO,

zakkenvullers zijn het, nooit gehoord van service aan de klant…,

wel aan het behalen van de target van zoveel Apple producten minimaal per uur klant door de strot douwen!!!!!

Mijn advies aan de lezers hier, KOOP NOOIT IETS BIJ AMAC, vroeg of laat altijd spijt van….!!

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 11 oktober 2018 om 15:54</p>
    Je kan er natuurlijk een dagje Artis aan vast plakken.

Dan kun je net zo goed een paar uurtjes hier op OMT hangen. Veel goedkoper en dan zie je ook een hoop aapjes en rare vogels.

Bijdrager
    Marcel

Bij amac geïnformeerd naar een iMac , e-mail adres doorgeven . De dag erna factuur met reservering iMac . Na bellen met hoofdkantoor blijkt dit normaal te zijn. Kon dit dan ook gelijk annuleren want ze hadden geen koopovereenkomst. Maar je schrikt wel dus voor mij alleen nog Apple

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

In Hilversum loopt er ok wat rond hoor, los…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@marcel,

Dit is toch een poging tot zwendel, wat een gajes daar bij AMAC, mijn eerdere advies dus geheel terecht..

Gemaakte kosten ook niet terug gehad zeker…?

Om te huilen…

Bijdrager
    MacbookTo

Net contact gezocht met Apple Nederland en je kunt naar de Apple store in Amsterdam bijv en een afspraak maken en een paar uur later je telefoon weer ophalen. Deze telefonische service vond ik wel top. Je krijgt ook een document toegestuurd hoe je je telefoon in moet leveren. Bijv. reservekopie maken e.d.

Moderator
    Night

Toch is dat (helaas) de normale gang van zaken. Die 29 euro zijn de kosten van het vervangen door Apple. Alle Apple resellers betalen dat bedrag ook. De extra kosten voor eigen arbeidstijd en transport moeten toch ergens vandaan komen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@night,

Werk jij bij AMAC?, die AMAC boeven goed praten? ze kiezen toch er zelf voor om Apple te verkopen?

Zoiets heet service, iets wat AMAC niet kent, dat service geld kan kosten weet elke fatsoenlijke ondernemer.

Die zg. extra kosten en arbeidskosten enz. kunnen ze eenvoudig verrekenen met de verkoop van Apple stuff aan klanten die tevreden zijn, die zijn er steeds minder natuurlijk..

AMAC, wat een smerige praktijk om een factuur te sturen voor een nieuwe iMac aan iemand (@Marcel) die alleen maar telefonisch info vraagt…

Bijdrager
    Shmoo

Joopie, kun je vanaf maandag weer gewoon je medicatie slikken?

Dankjewel. 👍

Bijdrager
    me.com

Wat een haat Joop. Tjsongejonge.

Ik kan je vertellen: ik werk bij een APR en vervang per dag in m’n eentje meer dan 15/20 batterijen (and counting.. want het wordt per week drukker. Daarbij andere reparaties/vervangingen van toestellen niet eens meegerekend). Geloof mij: dat is veel werk wat er bij komt kijken tegenwoordig met alle eisen en softwarematige checks die Apple wilt dat je uitvoert). Je wilt daarbij niet weten hoe stressvol het kan zijn om ook nog eens klanten ter woord moet staan aan de servicebalie die je vervolgens staan uit te schelden omdat ze het belachelijk vinden dat ze hun telefoon 1-2 dagen moeten missen en ze niet zonder kunnen. Die 29 euro betaal je bij Apple, en die betaalt vervolgens een APR ook naar Apple om zo’n batterij te kunnen bestellen. Dat ene tientje extra wat je betaald (nou poe poe wat veel) is puur het arbeid wat Apple simpelweg niet vergoed. Het moet toch ergens vandaan komen.:-)

Wees blij dat je bij veel APR’s in de buurt gewoon terecht kan voor je nieuwe batterij, en daarvoor niet naar Amsterdam oid moet reizen als je 200km verderop woont. De reiskosten zijn immers veel meer voor zo’n trip naar Amsterdam.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  me.com.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Tot maandag wachten? dat overleef ik niet…

Bijdrager
    Kruithof

Goeie middag , ik wil ook m’n batterij vervangen van mijn iPhone 6 kan ik gewoon de apple store binnen lopen? Heb zelf nu een XS dus de 6 is voor mij de reserve en ik kan hem wel een poosje missen , of moet ik nog steeds een afspraak maken om hem in te leveren , heb op de  support app gekeken kan er geen afspraak voor maken of alles is al volgeboekt … weet weet hoe ?de dichtstbijzijnde  store voor mij is Den Haag …

Bijdrager
    me.com

@kruithof,

Amac Den Haag kan volgens mij op afspraak ook batterijen vervangen.

Bijdrager
    MacbookTo

Zie mijn openingsbericht. Ik kan daar ook in Ede naar toe maar niet voor 29 euro. Lees maar.

Bijdrager
    Shmoo

Maar het is nu toch duidelijk. Het gaat hier om een reparatieprogramma van Apple, niet van Amac.

Apple heeft dit programma opgezet zodat je bij hun batterijen kunt laten vervangen tegen dit lage tarief. Als jij bij een reseller (winkelier) aanbelt zullen ze het vast ook voor je kunnen doen zoals ze gebruikelijk voor Apple reparaties uitvoeren maar niet tegen die prijs van 29,- want dat is de prijs van Apple. Als Apple ballen had gehad dan had het gezegd. Onze resellers, waar wij 300% achter staan omdat daar mensen werken met dezelfde kwaliteit en trainingen die onze eigen medewerkers hebben, krijgen van ons bijv. 15,- per reparatie die ze uitvoeren + de onderdelen, zoals gebruikelijk. Op die manier kan iedereen die niet in de buurt van een Apple Store woont toch relatief dichtbij hun batterij laten vervangen. Dat doen ze niet omdat het Apple dan echt geld gaat kosten. Voor die 29,- kan Apple het heus wel doen zonder verlies te nemen maar als ze daar ook nog eens 15,- daarvan moeten afstaan aan aMac dan is er zeer zeker geen winstmarge meer. Vandaar dat je zelf die marge mag betalen OF gewoon bij Apple zelf langsgaan.

Het zegt denk ik veel over hoe Apple de laatste jaren over hun resellers denkt. En dat is precies hetzelfde zoals de gemiddelde Apple gebruiker er over denkt. Het is niet zo dramatisch als Joop het hier probeert te verwoorden, dat is meer een persoonlijke hekel richting iets, maar laten we eerlijk zijn. Als die knulletjes met amper haren op hun plassertjes jou zogenaamd een Mac of iPhone moet verkopen dan is het wel triest. Jij weet vaak 300 keer meer dan die gasten zelf. Ze werken daar alleen omdat ze meer affiniteit hebben met Apple-producten dan met CoolCat of Footlocker -producten.

Bijdrager
    MacbookTo

Vorige week zaterdag naar Amsterdam gereisd. Ik had nog een paar keer gratis reizen met de trein dus kostte het me niets dan alleen tijd. Ik had via internet een afspraak gemaakt voor 13.45 uur en er bij gezet dat ik de batterij van de iPhone wilde laten vervangen voor 29 euro. Toen ik aan de Geniusbar zat, hoorde ik al tegen een buurman naast me zeggen dat je niet op het vervangen van de batterij kon wachten. Oeps. Ik heb het nog geprobeerd maar het lukte me niet. Ik kon of de telefoon achter laten en hem maandag ophalen of maandag terugkomen en kon hij wel gelijk gemaakt worden. Het is nl. razend druk nu aan het eind van het jaar. Ik heb de telefoon maar weer meegenomen omdat daar de reisplanner e.d. op staat. Maandag weer gegaan – weer gratis reizen – en ik moest er 18.00 uur zijn. Voor de reparatie staat drie kwartier. Maar het duurde wat langer dan drie kwartier want om 20.00 uur was hij pas klaar. Maar ik heb me geen moment verveeld daar. Ik zat warm en droog en de terugweg was een waar genoegen met alle verlichting in Amsterdam. Het enige minpuntje vind ik dat er bij het maken van de afspraak niet bij vermeld wordt dat je er niet op kunt wachten.Ik sprak van de week iemand en die kon hem vrijdag brengen en woensdag pas ophalen. Dus de wachttijd wordt nog langer.
    Dus mochten jullie je batterij willen vervangen informeer dan goed naar het hoe of wat. Via een medewerker communiceren zal duidelijker zijn.

Mijn iPhone 6 wordt 5 januari 2019 4 jaar en het batterij percentage stond op 85%. Maar hij viel wel eens zomaar uit.

• Deze reactie is gewijzigd 1 dag, 22 uur geleden door  MacbookTo. Reden: Aanvulling

Bijdrager
    Shmoo

Mijn iPhone 6 wordt 5 januari 2019 4 jaar en het batterij percentage stond op 85%. Maar hij viel wel eens zomaar uit.

iPhone 6 lijkt meer problemen te hebben met dat iOS 12 dan andere devices. Het functioneert verder prima maar batterij management daar gaat een hoop mis bij dit model. Vooral wanneer ze 3+ jaar oud zijn. Bij ongeveer 3 jaar begint het geneuzel.

Ik heb een zelfde model met 400 cycli. Drie jaar en een paar maanden. Je kunt er gewoon nog mee werken maar soms valt ‘ie uit bij 40% niet altijd maar eens per twee weken of zo.

Een batterij moet normaal volgens Apple 500 of 1000 cycli meegaan. Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Maar bij MacBooks is het dacht ik 1000.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.