15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Batterij iPhone 6 op?

Mijn iPhone batterij gaat (vaak) niet meer de hele dag mee.
    Normaal gesproken ligt hij elke naacht aan de iMac om op te laden.
    De iPhone/batterij is ca. 3 jaar oud.

Aan vervanging toe?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    Q-collective

Daar lijkt het wel op. Via Apple kost je dat €89.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat staat er bij Instellingen>Batterij?
    https://support.apple.com/en-us/HT207453

Bijdrager
    OMT-fan

“need to be served” staat ook aan op de iPhone.

Dus gaan voor een nieuwe batterij, denk ik?

Bijdrager
    Q-collective
    OMT-fan op 30 oktober 2017

”need to be served” staat ook aan op de iPhone.

Dus gaan voor een nieuwe batterij, denk ik?

Ja.

Bijdrager
    Niels

3 jaar is een best respectabele leeftijd voor een accu.

Bijdrager
    Shmoo

Het blijft natuurlijk altijd een irritant iets omdat niet elke batterij hetzelfde is.

Je moet wel pas naar de coconuBattery gegevens kijken wanneer je iPhone helemaal opgeladen is. Nu hij nog aan het laden is kunnen de percentages nog verschillen.

Bijdrager
    Shmoo

Mijn iPhone 5c die ongeveer even oud is heeft 500 cycli’s gehad op de teller en nog 76% design capacity wat voor mijn gebruik prima is. Ik leg de iPhone om de dag aan de lader, dus eens per twee dagen ongeveer.

Ik merk nu wel dat de mijn batterij soms raar begint te doen. Veel sneller van van 30% naar 10% of van 21% naar 4% en wanneer ik hem dan 4 minuten aan de lader legt zegt hij al weer 48% opgeladen. Dat soort fratsen zijn volgens mij een teken dat je batterij aan het vergaan is. Tenzij zoiets plaatsvindt de eerste keer na een software update.

Bijdrager
    OMT-fan

OK, het zekere voor het onzekere……. er gaat een nieuwe in!
    Bedankt voor de commentaren!

Bijdrager
    Shmoo

Wat ik wel raar blijf vinden is dat het aantal cycli’s nergens mee te maken lijkt te hebben.

TS zit met iPhone 6 op 450 en 50%

Mijn iPhone 5c heeft 500 en 76%
    Mijn iPad heeft 400 en 91%

Bijdrager
    Q-collective

Die cycli betekenen ook niet veel, eerlijk gezegd. Voor Macs wordt weliswaar gesteld dat de accu 1000 cycli mee moeten gaan, maar dat is geen garantie. Het wordt enkel beschouwd als “opgebruikt”. Heb je een batterij van 3 jaar en zitten er slechts 100 cycli op, heb je waarschijnlijk alsnog pech. Want je kunt consumentenrecht claimen (in Nederland ook langer van toepassing dan twee jaar), maar een batterij wordt in de meeste gevallen gezien als een consumeerbaar onderdeel. Zoiets als autobanden dus.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Q-collective.

Bijdrager
    Hyrax

@q-collective:

Niet geheel waar. Als de batterij ondermaats presteert (dus een capaciteit lager dan 80% vasthoudt met minder dan 500 cycli, 1000 voor Mac en iPad), dan zullen zowel Apple en een APR hem binnen drie jaar gewoon vervangen onder het consumentenrecht.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Hyrax op 31 oktober 2017

@Q-collective:

Niet geheel waar. Als de batterij ondermaats presteert (dus een capaciteit lager dan 80% vasthoudt met minder dan 500 cycli, 1000 voor Mac en iPad), dan zullen zowel Apple en een APR hem binnen drie jaar gewoon vervangen onder het consumentenrecht.

Apple misschien wel, maar die APR? Als het over garantie gaat is het daar zo goed als altijd een hoop ellende.

Bijdrager
    Hyrax

APR’s hanteren dezelfde garantie regels als Apple, maar kunnen minder spelen en zullen dus strenger moeten zijn op bijvoorbeeld schade

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Je bent de tijden vergeten dat ze je na één jaar (dus mooi binnen garantie) zonder blikken of blozen een rekening van €350 durfden presenteren voor een gecrashte harddrive, om maar te zwijgen over zowat de slechtste hersteldiensten die ik ooit meemaakte. Als je zelf niet al wist wat er met je computer aan de hand was, dan kreeg je hem zo goed als zeker terug met de melding dat er niets mis mee was, waardoor je even later alweer terug kon gaan. Ze telden zelfs tot €800 voor moederborden waarop verlengde garantie was gegeven door Apple. Als je dat niet zelf had opgezocht, dan werd je echt letterlijk gepluimd.
    Alle problemen werden afgewimpeld met “helaas mijnheer, een harde schijf is een gebruikersonderdeel en daar is geen garantie op, helaas mijnheer een toetsenbord is een gebruikersonderdeel en daar is geen garantie op, nee mijnheer een scherm is een… Je snapt het wel.
    Na één jaar kreeg je dan weer doodleuk te horen dat je maar aan Apple garantie moest gaan vragen die op hun beurt de verkoper aansprakelijk stelden (en daarin hadden ze wettelijk gelijk) maar ondertussen was je als klant wel lekker genaaid.

(Kocht je rechtstreeks via de Applesite, dan kreeg je wel netjes twee jaar garantie trouwens.)

Gelukkig is die periode nu wel voorbij (dankzij de Europese Unie die Apple en hun APR’s op de vingers tikten voor het niet duidelijk naleven van garantieregels).

Nee, die APR’s hebben hun kans jaren geleden bij mij verspeeld. Maar dat was wel duidelijk zeker?:wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.