28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    iFlorens

Batterij iPhone 4

Hee, ik heb het idee dat er iets mis is met de batterij van m’n 1 week oude iPhone 4. Vanochtend was hij 100%, in de tussentijd heb ik een even wat spelletjes gedaan, gefacetimed, gesmst, weer in oplader gedaan tot ong. 75%, wat fotos gemaakt en bekeken en met notities gewerkt, nu is de batterij 43%. Aangezien de Apple site veel meer beloofd denk ik dat er iets mis is, ook ’s nachts gaat er nog best veel vanaf. Een keer was hij zelfs helemaal leeg terwijl hij die avond er voor ong. 63% was. De nacht daarna nam er iets van 15% af. Dit allemaal doe ik met de 3G uit. Ik heb eigenlijk niet echt zin om hem weer 3 weken kwijt te zijn bij de verzekering. Is er een kans dat de batterij misschien nog moet “wennen” ofzo?

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Florens

Update: na 1 minuut Tiny Wings spelen weer 1% kwijt, en voor de mensen die dit willen weten, in multitasking staan 4 rijen Apps en 1 aparte app aan.

Update 2: na half uur laten liggen zonder Apps in achtergrond weer 1% kwijt

Bijdrager
    SunKeeper

Even kalibreren:

– Aan het stopcontact hangen, zodra ie vol is 1 uur vol laten.
    – Dan van het stopcontact af, helemaal leeg maken, totdat de iPhone zichzelf uitschakelt.
    – Dan weer aan het stopcontact hangen, zodat ie weer helemaal kan opladen.

Daarna zou ik het nog even testen, of het gedrag verandert. Zware spellen kosten best wat batterijkracht, vooral als de iPhone warm wordt. (uit zichzelf, dus ik bedoel niet wanneer je hem in de zon legt) verder kloppen de dingen die je opnoemt.

De meeste gebruikers die de hele dag door ermee bezig zijn, (vooral 3G) zijn gewend dat ze een dag met een batterijlading doen. Als je hem echter een dag niet aanraakt, zul je zo’n 5% kwijt zijn met 3G uitgeschakeld.

Moderator
    Mac Daddy

Dit komt redelijk overeen met wat mijn 2,5 week oude iPhone doet. Games eisen wat meer dan een Twitter berichtje sturen bijvoorbeeld. Ga je niet gek staren op die percentages. Apple zet meestal getallen op de site die de meest gunstige situatie weergeven.

De eerste paar dagen gaat het sowieso harder omdat je veel dingen ermee uitprobeert. Wat ik heb gemerkt is dat kleine dingen erg helpen om de batterij te besparen. Dat ie niet te lang vanzelf aan blijft staan. Dus stand bye inschakeltijd zo kort mogelijk. En zodra je hem weglegt ook op de lock knop drukken. Dat helpt.

En ’s nacht veel batterij? Check even of er niet wat apps berichten binnenhalen ’s nachts. Zoals bij mij dat CNN nog vaak breaking news heeft en door het tijdsverschil vooral als jij ligt te slapen.

Bijdrager
    iFlorens

@sunkeeper En ik doe zonder 3G en met alleen maar lichte spelletjes zoals Tiny Wings, en dat al amper omdat ik bijna alles op ipad doe, er dus van zijn lang zal ze leven geen dag mee. Ik denk dat ik vandaag met redelijk licht gebruik misschien 150% heb verbruikt.. Maar ik zal morgen of overmorgen proberen te doen wat je zegt,

@Mac daddy
    Maar ik doe er nog vrij weinig mee, heb namelijk een iPad waar ik nog alles mee doe, misschien net 2 berichtjes via iPhone geplaatst, alleen hier en daar even camera geprobeerd. De enige Apps die misschien wat binnen kunnen halen zijn hyves, nu.nl en twitter..

Bijdrager
    mymac

Mijn iPhone laadt altijd op als ik slaap, dit doe ik al sinds de 3G eigenlijk. Een smartphone is niet gemaakt voor meerdere dagen zonder stroom. 1 dag 100% er doorheen jagen en weer aan het sap.

Ik speel weinig spelletjes, maar ik whatsapp, mail en twitter redelijk veel waardoor ook bij mijn iPhone de percentages wegvliegen in de loop van de dag. Gelukkig hoef ik niet meer vroeg op, want tijdens de middelbare school periode was het vaak zo dat hij eind van de ochtend al 50% was. En dan moest je nog een hele middag tot je thuis was… Opladen kan niet altijd en overal, dus als je weet dat je een lange dag gaat hebben is een lader meenemen wel handig om op sommige momenten even ‘bij te laden’. Een auto oplader is misschien ook handig, mits je in de auto zit.

Ik keek net op m’n iPhone en na vandaag (een dag van 12 uur t/m nu, 1:15) is hij pas op 48%. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik geen muziek geluisterd heb omdat ik m’n oordopjes/headset vergeten was.

Nu ik er over schrijf, weet iemand toevallig wat het verschil in verbruik is tussen standaard iPhone/iPod oordopjes en Beats by dr. Dre Solo’s?

Bijdrager
    iFlorens

Nou dat is toch netjes, mijn iPhone was er zo doorheen

Update: heel apart dit: 20minuten Tiny Wings en 7% kwijt, valt me nieteens heel erg tegen. Hij doet het volgesmij nig het beste als je bezig bent xD nu wil ik m even leeg hebben

Bijdrager
    hansiedejong

Draai je wel iOS 4.3.1?

Bijdrager

Dit heb ik ondervonden.
    Oplossing:

Ga naar instellingen > store en log daar uit door op je Apple ID te klikken.
    Je batterij gaat dan weer normaal mee.

Bijdrager
    ray-

ik heb hem nu 2 weken en in het begin was het vrij snel leeg maar intussen begint het beter en beter te worden. Gisteren van 7u tot 18u standby en hij had nog 97%. Welliswaar zeer weinig mee gedaan, maar wifi, 2G en bluetooth stonden wel de hele tijd aan.

Na 18u wat gebeld, sms’en gestuurd, dan een uur in de fitness met de ipod en ’s avonds pakweg in totaal een klein uurtje gegamed. En om 3u snachts had ik nog 43% over. Ik verwacht niet dat hij 2 dagen meegaat, maar dat ik er toch 1 dag mee doorkan met intensief gebruik. En dat lukt wel met deze iphone. Met mijn vorige gsm’s lukte dat niet bij intensief gebruik. En sowieos herlaad ik hem elke dag want wil een nieuwe dag met 100% batterij beginnen. Of er nu nog 30% over is of 70% over voor het slapen gaan, ik herlaad hem altijd. Je weet maar nooit waar je hem de dag erna voor gaat gebruiken.

Bijdrager
    iFlorens

@hansie ja

@martijn vreet dat zo veel stroom dan?

Bijdrager

Ja, hij maakt constant verbinden met de server blijkbaar. Sinds ik het heb uitgezet gaat mijn batterij echt weer veel langer mee!

Moderator
    unSOUND

Dat ging met name om Ping. Maar dat bleek ook slechts bij enkelen de oorzaak te zijn.

Bijdrager
    Fester

Het was bij mij inderdaad Ping.
    Onder instellingen-algemeen-beperkingen is dit na een viercijferige pincode uit te zetten.

Bijdrager
    Chorro

Wat al eerder is aangekaart klopt wel: In het begin is je batterij heel snel leeg. Ik gebruik mijn iPhone 4 (2 maanden oud) nu voornamelijk alleen maar om te bellen en te smsen. Een heel stuk minder voor games e.d. want dat was puur vanwege nieuwigheid.

Op dit moment haal ik ongeveer 1,5 dag met de accu, waarbij ik dus afentoe een foto maak, afentoe wat internet en voor de rest niet veel bijzonders doe.

Bijdrager
    GT1988

Zet ook locatievoorzieningen uit als je batterij wilt besparen. En Bluetooth mocht dat ook aanstaan maar met name locatievoorzieningen is in mijn ogen altijd een echte batterijkiller.. Alleen aanzetten als je het echt nodig hebt! Scheelde destijds met mijn 3G een halve dag, nu heb ik het standaard uit staan.

Moderator
    unSOUND

Dat is wel vreemd, want locatievoorziening gaat pas wat doen zodra een App daar wat van wil weten… Dan zou het dus eerder aan een App moeten liggen die niet stopt zodra jij de app weg klikt.

Bijdrager
    GT1988

Maar tegenwoordig gebruikt de helft van de Apps locatievoorzieningen en met multitasking? Lijkt mij dat het daar aan kan liggen…

Moderator
    Pete.Z

Als een app locatievoorzieningen in gebruik heeft, staat toch dat kompaspijltje bovenin de bal?

Bijdrager
    GT1988

Hmm nou zal eens gaan testen dan… Uurtje met locatievoorzieningen aan en alleen standby en uurtje zonder…

Bijdrager
    Sascha

Ik gebruik mijn iPhone 4 gewoon, en kan er soms 3 dagen mee werken op één batterijlading. Meestal (bijna altijd) moet hij pas na 2 dagen aan de lader. Hij is nooit na 1 dag leeg. Ik draai overigens nog iOS 4.2.1 tot de 4.3.1 untethered jailbreak uitkomt.

Bijdrager
    Sascha
    unSOUND op 03 april 2011

Dat is wel vreemd, want locatievoorziening gaat pas wat doen zodra een App daar wat van wil weten… Dan zou het dus eerder aan een App moeten liggen die niet stopt zodra jij de app weg klikt.

Ik dacht dat een app na 10 minuten weggeklikt te hebben naar de multitaskbar automatisch in een soort hybernate-status kwam, omdat het van iOS niet langer dan dat ‘actief’ mag zijn?

Bijdrager
    Chorro

Volgens mij wordt er afentoe wel gekeken waar hij zich bevind, als ik bijvoorbeeld Navigon start in de auto dan heeft hij binnen een seconde m’n positie te pakken. Volgens mij kan dat niet als hij dat niet laatst heeft gecheckt, ook niet als het assisted is. Het is wel heel erg snel.

Bijdrager
    GT1988

Net aan en uit geprobeerd in stand by en maakte geen verschil
    Maar denk dat het in gebruik wel echt heel erg scheelt..

Moderator
    unSOUND
    Sascha op 03 april 2011
    unSOUND op 03 april 2011

Ik dacht dat een app na 10 minuten weggeklikt te hebben naar de multitaskbar automatisch in een soort hybernate-status kwam, omdat het van iOS niet langer dan dat \’actief\’ mag zijn?

Klopt, maar er zijn meer Apps met bugs geweest die tot in den eeuwigheid door bleven draaien, Tom Tom heeft die bug bijvoorbeeld gehad.

Bijdrager
    hansiedejong
    Sascha op 03 april 2011

Ik gebruik mijn iPhone 4 gewoon, en kan er soms 3 dagen mee werken op één batterijlading. Meestal (bijna altijd) moet hij pas na 2 dagen aan de lader. Hij is nooit na 1 dag leeg. Ik draai overigens nog iOS 4.2.1 tot de 4.3.1 untethered jailbreak uitkomt.

Hoe houd jij bijna 10 uur vol? Zekers nooit 3G/2G aan o.i.d. En nooit een spelletje gespeeld?

Bijdrager
    Stirf

Hansie, moet je nu het hele plaatje quoten?

Hier 2 dagen met de batterij van de iPhone 4. 3G altijd aan, synchen met werkmail en agenda, spelletje spelen, muziek luisteren en internet.

Bijdrager
    Sascha

@ Hansiedejong: Gewoon gebruik is wat sms’en, telefoneren, mailen, twitteren, facebooken, spelletje, internetten, muziek luisteren en streamen naar mijn AirPort Express…

Bijdrager
    Hansje

Daar heeft meneer Apple waarschijnlijk niet hard over na gedacht. En toestel met zo veel mogelijkheden dat vraagt natuurlijk om problemen kwa duur batterij.

Ik heb nu een externe oplader aangeschaft https://www.multismart.nl/gadgets/iphone-gadgets.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=22&category_id=10 die neem ik dan mee als ik lang van huis ben, En het werkt prima

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.