5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Blixa

Batterij iBook G4 loopt leeg in sluimerstand

Zonet kwam ik erachter dat de batterij van mijn iBook vannacht in de sluimerstand van 100 naar 89% is gegaan. Toen ik hem in de sluimerstand zette was deze volledig opgeladen en vanochtend, na 8 uur, stond hij nog op 89%. Is deze snelle afname normaal? Volgens coconut verkeert de batterij nog 52% van zijn oorspronkelijke capaciteit.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik weet niet hoe dat bij een iBook is, maar op zich neemt ie wel wat stroom af in sluimerstand. Aangezien het een redelijk oude computer is, kan ik me wel voorstellen dat dat sneller gaat dan toen ie nieuw was. Zijn jouw ervaringen dat ie dat eerst niet deed dan?

Bijdrager
    CedricH

Ik denk dat dat normaal is hoor, mijn witte MacBook neemt er ook een aantal procenten van in sluimerstand. Het is relatief gezien iets minder in die tijdsduur maar dat kan ook iets te maken hebben met het feit dat mijn batterij nog ongeveer op 95% zit.

Bijdrager
    G-Force

Klopt wel ongeveer, bij mijn iBook G4 was het wat minder (rond de 7-8% gedurende de nacht) maar die had een batterij met een health van 98%.

Bijdrager
    Blixa

Eerder niet echt opgelet, het viel me vandaag pas op. Maar goed, in vergelijking met de bovenstaande voorbeelden klopt het wel zo’n beetje denk ik. Dank!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.