20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Batterij ibook G4

Ik heb het net een nieuwe batterij gekocht voor een Ibook G4 14 inch (33 maanden oud).

Nu is die nieuwe batterij na vijf laadcycli al terug gevallen naar 93%. Mijn vriendin heeft ook een ibook van 20 maanden oud en een batterij met 162 laadcycli en 95 %.

Achterop mijn batterij staat dat de batterij gemaakt is in 2004. Nu dateerde mijn vorige batterij al van 2003. Dat was al een slechte batterij want die viel op een jaar tijd terug naar 60 %.

Ik zie hier Steve Jobs op een keynote stoefen met batterijen van ibooks die 6 uur zouden meegaan.

Enig idee wat ik hiermee doen moet?

Bijdrager
    Oortjes

Terug sturen!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Euh? Kan je alstublieft iets duidelijker zijn? Terugsturen omwille van “gemaakt in 2004” of terugsturen omwille van de terugval?

Dirk

Bijdrager
    ollebolle

wrschlk omwille van gemaakt in 2004

li-ion batterijen gaan maar een goed jaar mee op hun beste niveau, daarna durven ze snel vallen.

Bijdrager
    Oortjes

Bijde. Ik zou nooit accepteren dat ik een accu koop die al 3 jaar oud is. dat kan ook heel goed de reden zijn dat je nu al zo’n grote terugval hebt. Bij ons op het werk hebben alle accu’s een datum sticker, daar staan productie datum en de datum op wanneer die moet worden vervangen. een accu wat drie jaar geleden is gemaakt kan doordat hij lang op de plank ligt in kracht afnemen.

Laat je niet in de maling nemen, ga terug met dat ding env raag een nieuwe.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ok! Dank je wel allemaal!

Dat vindt ik toch nogal sh*t van die mannen van dat :apple: -center. Dat ze dat niet even checken?

Maar ja hopelijk hebben ze het gewoon niet gezien!

Ik zal laten weten hoe ze reageren (want daar ben ik ook wel eens benieuwd naar).

Bijdrager
    svan
    ”MoNdO

Ok! Dank je wel allemaal!

Dat vindt ik toch nogal sh*t van die mannen van dat :apple: -center. Dat ze dat niet even checken?

Maar ja hopelijk hebben ze het gewoon niet gezien!

Ik zal laten weten hoe ze reageren (want daar ben ik ook wel eens benieuwd naar).

Misschien worden losse iBook-batterijen gewoon niet zoveel (meer) verkocht? Kan ik me iets bij voorstellen… Anyways, ze mogen zo’n oude batterij niet als nieuw verkopen, ook al is ie ongebruikt.

Btw, heb je je batterij wel goed gekalibreerd?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Yep dat heb ik gedaan! En toen stond ie gelijk op 94% en twee dagen later op 93%.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Yep dat heb ik gedaan! En toen stond ie gelijk op 94% en twee dagen later op 93%.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ok dat was dus niet de bedoeling. Maar ja hij bleef hier maar uploaden…
    En dan klik je een keer of vijf hé.

Staat het er opeens ook vijf keer op. :) :oops:

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Voor de geïnteresseerden: dit is het antwoord op mijn mailtje naar de Apple store. Lijkt erop dat ie wat uit zijn nek lult, niet?

Beste,

Nieuwe batterijen werken niet meer volgens het geheugen zoals de oude.
    Als je deze volledig oplaad, dan gaan deze waarden veranderen tov als deze leeg is.

ivm de productie datum. ( hier zitten bij iedereen fouten op. Ik heb hier wel geen verklaring voor.)
    moest dit echt problematisch zijn kan u er steeds mee langs komen.

Met vriendelijke groeten,

Bijdrager
    Oortjes

Gewoon een nieuwe batterij vragen dit is crap wat ze schrijven.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Met een beetje vertraging ben ik in de :apple: store geraakt.

Ze vonden het erg raar dat de batterij al zoveel verloren had. De man van de zaak moest eens rondvragen en zou mij vandaag mailen. Vandaag had ik een mailtje in mijn postbus met het volgende erin:

Beste,

Ik heb met onze technische dient even gebeld.
    Zij stellen voor dat u het toestel even binnen brengt. De batterij wordt hier getest, en is dit effectief het geval dan wisselen we de batterij onmiddellijk.

Met vriendelijke groeten,

Woensdag ga ik langs en dan laat ik weten hoe het afgelopen is.

Bijdrager
    vogel

Mijn nieuwe batterij stond meteen op 90%…

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Kijk eens of het wel een nieuwe is? (zie achterkant)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hoi! Ik heb mijn ibook binnen moeten brengen zodat ze de batterij konden controleren. Ze hebben hem een dagje daar gehouden.

Ik ben mijn computer gisteren gaan halen én ik heb een nieuwe batterij gekregen (hoera!). Deze dateert ook van 2004 maar staat (voorlopig toch nog) gewoon op 100%.

Ik heb wél mijn datum en tijd opnieuw moeten instellen (waarschijnlijk omdat ze mijn PMU gereset hebben).

Groetjes!

Dirk

Moderator
    Poezenbeest

[bashmodus]
    Afgezien dat ik je hier ook even persoonlijk wil afzeiken omdat je dubbelpost en dan beweert dat er hier niet wordt gereageerd, vind ik dat je een beetje aan het zaniken bent.
    [/bashmodus]

Loop dan trouwens ook niet zo te stressen… als je ziet dat een batterij bij aanschaf 7% van zijn vermogen mist, dan weet je toch al dat je terug kan gaan naar de winkel. Loop dan niet te zeveren over die productiedatum, dat doet dan niet meer ter zake. Als de batterij uit 2007 was, dan had je waarschijnlijk niet eens gekeken naard e capaciteit…

[//bashmodus…]

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Sympathieke kerel ben jij zeg.

Ik vraag me af wie hier loopt stressen? Jouw gelul doet hier trouwens ook niks ter zake.

En voor je antwoordt moet je misschien eens de regels en wenselijkheden van het forum doornemen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.