9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Jasper

Batterij iBook DV

Mijn vriendin werkt op aanraden van mij op een graphite i book DV.Je kent hem wel uit de lime, blauw, grijze serie. Nu heeft ze hem (niet al te hard) laten vallen en nu laat de baterij niet goed meer op.
    Tijdens het opstarten blijft het lichtje bij de voeding groen, wat dus betekend dat hij oplaad, maar schiet dan doodleuk als hij opgestart is op oranje. Het icoontje in de rechterbovenhoek geeft aan dat de baterij halfvol is. En als de computer uitstaat blijft het lichtje oranje.M.a.w. hij laadt suuuuuppppeeeerrrr langzaam. Nagenoeg niet dus.

Wie weet hier een oplossing voor? en dan bedoel ik niet ” koop een nieuwe batterij”. Het kopen van een nieuwe batterij zie ik echt als de allerlaatste oplossing.

alvast bedankt
    Jasper Roks

Bijdrager
    mborsten

Je kunt even de powermanagement resetten, volgens mij is dat het kleine knopje rechts boven het toetsenbord. Met een paperclipje 1 keer indrukken en herstarten.

Bijdrager
    Jasper

Als ik op dat knopje druk maak ik gewoon een harde herstart?

Bijdrager
    Torz

Idd, als je het powermanagement wil resetten moet je:
    1.Je computer uit zetten.
    2.Hem aanzetten terwijl je command,option + P en R ingedrukt houdt.
    3.wachten tot 3x het opstartgeluid is geweest en vervolgens loslaten.
    dat heet Zpram= Zapping the PRAM.

de andere methode is hier:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449#faq4

Bijdrager
    Jasper

ja, dat opstarten met P-ram ken ik en heb ik al gedaan, dat lost het probleem helaas niet op

Bijdrager
    Jasper

maar die andere tip ga ik zeker proberen

Bijdrager
    Jasper

volgens mij is het gelukt. Er staat nu linksboven bij het batterij-tje weer een bliksemschichtje wat volgens mij betekend dat hij oplaadt.

afwachten dus

Bijdrager
    dimelot
    ”Jasper”

Nu heeft ze hem (niet al te hard) laten vallen………

Ik dacht at deze books waren gebouwd om tegen een stootje te kunnen. ik zei het toevallig net nog tegen mijn vrouw, maar waarschijnlijk kunnen ze toch niet tegen een stoot(je).

Bijdrager
    Uxmal

Je hebt stootjes en stootjes zullen we maar zeggen he?:?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.