9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jepser

Batterij gaat verder achteruit in percentage?

he allem

mijn macbook is drie maand oud en lijkt zwaar achteruit te gaan qua batterij. Elke maand 1a2 procent. Heb op aanraden vaniemand al een keer coconut battery geinstalleerd en resultaar is nu:

battery capacity van 4822 mah oftwel 92% van normaal (5200 Mah).
    Hij heeft 48x load cyclussen gehad.

Is dit normaal en wat kan ik er tegen doen?
    Hoe kan ik het beste de batterij kalibreren?

Mijn tweede vraag is wat de beste manier is om een macbook op te laden. Helemaal leeg laten lopen en dan aan electriciteit (wat ik altijd gedaan heb tot nu toe) of altijd wanneer mogelijk is aan electriciteit?

Thnkx!! Jesper :(

Bijdrager
    sypie

10 regels onder jouw topic: Hier maar verder denk ik?

Bijdrager
    iJoost

Shit man, dan is ie na 50 tot 100 maanden op! Gaat die accu maar ruim 4 tot 8 jaar mee… ;-P

Ehm, dat lijkt me eerlijk gezegd een heel behoorlijke levensduur. En Coconut Battery verandert daar geen ene moer aan. En hier. En de accu gewoon gebruiken is het beste… los en aan het snoer. Minimaal een keer per maand een keer flink leger laten worden wordt door Apple aanbevolen.

En, eerlijk gezegd, dat had je ook best even zelf kunnen vinden want de antwoorden zijn al -tig keer eerder gegeven.

Bijdrager
    macpro

Waar je heel goed op moet letten is warmte.
    Als je Mac flink wordt gebruikt en de processor regelmatig op 100% zit, dan wordt de hele machine warm. En dat heeft een negatief effect op de batterij.
    Zorg er daarom voor dat je Mac voldoende ruimte heeft om de warmte kwijt te komen.
    Bijvoorbeeld door die hoger te plaatsen op een iCurve.
    Of desnoods wat CD doosjes onder de 4 hoeken.
    Dat zal zeker schelen in het teruglopen van de batterij.

Overigens heb ik een iBook van inmiddels 4 jaar oud. De batterij daarvan staat nog steeds op ruim 100% volgens Coconut battery en ik heb daar geen bijzondere dingen mee/voor gedaan.

Bijdrager
    iJoost

Dat lijkt me heeeel bijzonder, eerlijk gezegd. Had de iBook toen al wel batterijen die dat soort informatie prijsgeven dan? Want misschien ligt dat toch meer aan Coconut dan aan de kwaliteit van de accu.;-)

Bijdrager
    macpro

Tja, geen idee om eerlijk te zijn. Maar hij loopt nog steeds lekker lang door op de accu.
    Dus er zal toch ergens een kern van waarheid in zitten.
    Ik ben er in ieder geval wel blij mee.

Bijdrager
    iJoost

Uiteraard. Daar wilde ik ook niets vanaf praten. Geniet ervan!:-)

Bijdrager
    Juch

is wel heel bijzonder. Weet je zeker dat er geen nieuwe batterij in zit?

ALLE batterijen, (je iPod, electrische tandenborstel, etc) slijten langzaam op. Dus ook die van MacBooks. In principe merk je daar weinig van en verdwijnt langzaam capaciteit tot je na 2 jaar ongeveer nog de helft over hebt.

niets om zorgen over te maken…..

Bijdrager
    Jepser

thnx allemaal!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.