13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Wozniak is a genius

[Opgelost] Batterij gaat snel leeg -MBP Retina mid 2015

Zoals onderwerp al aangeeft, mijn nieuw aangekochte macbook pro doet sinds de update naar macOS high sierra 10.13.4 maar 2 – 3 uur op batterij terwijl ik gewoon wat surf of spotify luister.

Heb al gekalibreerd, NVRAM reset gedaan en koelingapps geïnstalleerd.

Iemand die me aub kan helpen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    Shmoo

https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Daar kun je de gezondheid van je batterij mee checken.

Bijdrager
    Wozniak is a genius

Bijdrager
    Wozniak is a genius

Ziet er vrij normaal uit toch?

Bijdrager
    Wozniak is a genius

toch dit…. slechts 2 u te gaan…

Bijdrager
    Shmoo

Je zegt dat he Spotify gebruikt hoe dan want ik zie dat niet in je screenshots.

Spotify in de browser werkt volgens mij niet in Safari. Dan heb he Firefox nodig.

Bijdrager
    Wozniak is a genius

Ja klopt, doe ik ook regelmatig maar had dat programma juist gesloten.:-)

Mmmh, ik begin het raar te vinden en hardwarematig denk ik dat het probleem zich niet bevindt..

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Jouw batterij ontlaadt met 23,6 watt. Bij een spanning van 11,36 volt is dat een stroom van 2077 mA.

Als je batterij nog 6311 mAh kan vasthouden, zou die, theoretisch, na 3 uur volledig ontladen moeten zijn, toch?

Ik zie overigens vrijwel dezelfde waarde op MBP medio 2015. Als ik wat programma’s sluit gaat het verbruik omlaag van 22 naar minder dan 12 Watt.

scheelt dus best wat.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    Shmoo

Batterij is prima wanneer die volgeladen is zal de Design Capacity zelfs nog iets hoger liggen.

Het is alleen de vraag wat zoveel stroom vreet, is het Safari (of een taak/website in Safari) of is het Spotify player. Spotify for Mac is een van de meest waardeloze apps die je op je Mac kunt installeren qua performance. Mijn moeder had dat ding ook op haar Mac geïnstalleerd maar ik heb verteld dat ze beter Spotify op de iPhone kan gebruiken en met een BT speakertje bij de computer werken.

Bijdrager
    Wozniak is a genius

Hmm, ok zal dat al eens proberen.

Inderdaad, batterij bevindt zich in goeie staat van zover ik zie.

Nog tips voor een langere accuduur ?

Moderator
    Night

Apps afsluiten als je ze niet gebruikt en zo min mogelijk achtergrond-shit installeren;-)

En je verre houden van Antivirus gedoe.

Bijdrager
    Wozniak is a genius

Dankjewel, kan nu tot 6 à 7 uur werken met gecombineerd gebruik van intensieve apps. Verkies toch liever men Mac Pro als het aankomt op intensievere dingen zoals rendering enzo, hoef ik het allemaal niet zo nauw in de gaten te houden.

Bijdrager
    Wozniak is a genius

Heb per toeval de kern van het probleem gevonden;

In Safari bij Autofill (Formulieren) alles afvinken loste voor mij de ‘battery drain’ op. Safari heeft nu de helft minder energie impact als tevoren..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.