5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    peterkie

batterij er even uit???

weet iemand of het kwaad kan om mijn imac 350MHZ, jawel, die met dat zwarte scherm, te laten draaien zonder batterijtje???? heb nu toch de beschikking over een andere imac, en ga mijn harde schijf daarmee klaarmaken voor installatie in mijn “”defecte”” imac, firmware probleem, zwart scherm, volgens alle berichten zou dit een oplossing kunnen zijn, ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!! ik vraag dit omdat ik heb gelezen dat bij een “defecte” pram, wat heel goed mogelijk is, de batterij binnen een paar uur leeg is, ipv. de gebruikelijke paar jaar!! ik denk dat de batterij nog niet nodig is, zolang het netsnoer maar in het stopcontact blijft zitten, toch?
    ik wacht af…….

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Zolang je Mac aanstaat is er niks aan de hand. Maar trouwens de batterij voor je PRAM slaat alleen maar een paar settings op die verder niet van belang zijn voor het functioneren van je Mac. Ik denk dat je wil je kans hebben dat je Mac het ooit weer gaat doen je allereerst je firmware moeten updaten. Maar dat is wel moeilijk zonder scherm.

Ik zou je een opstart cd maken met MacOS 9 en dan bij startup items de firmware updater zetten. Beetje op enter rammen als ie eenmaal goed en wel opgestart is en dan zou hij moeten restarten en de firmware moeten updaten. Hoe de procedure precies verloopt moet je maar even opzoeken in de read me bij de ‘Firmware Update’. Beetje blind, dat wel… maar het proberen waard.

Bijdrager
    angorawol

Ik zou het niet risceren een batterij eruit te halen als het netsnoer er nog in zit.
    Omgekeerd daarentegen kan het veel minder kwaad. Je bent dan een paar instellingen kwijt maar niet onoverkomelijk (gewoonlijk de datum en uur, en nog wat)

Bijdrager
    cubizer

Mijn ervaring is dat ik niet kan booten met een lege batterij, dus volgens mij al helemaal niet als de batterij eruit is. Dan heb ik het over een iMac DV SE

Bijdrager
    Zora la rousse

Oftewel bij het omhoog transformeren van de spanning neemt de stroomsterkte af:wink: .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.