4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    nbakker

Batterij en ventilator Macbook White 2009

Hallo,

Vanmiddag gebeurde er zo opeens iets vreemds. Ik kreeg de melding dat mijn macbook leegraakte. Ik sloot de macbook aan op de lader. Na 15 minuten ging opeens mijn macbook uit. Volgens de lader was mijn macbook vol, het groene lampje brandde. Afijn, ik had al vaker problemen gehad met die lader, zit inmiddels vol met aluminiumfolie en isolatietape, daarom had ik al een nieuwe oplader liggen.

Deze nieuwe oplader heb ik aangesloten. De macbook ging weer aan en alles leek opgelost. Wat mij wel opviel was dat de ventilator enorm aan het blazen was, maar hij was ook redelijk warm, doordat ik bezig was geweest met photoshop. Wat mij ook opviel was dat er bij het tekentje van de batterij rechts bovenin het scherm een kruisje stond, met de melding ‘geen batterij beschikbaar’.

Dan nu het probleem. Mijn macbook blijft, zelfs na 2 uur, terwijl er geen enkel programma open staat, als een malle draaien. Hij blaast gewoon koude lucht. Het blazen begint al zodra ik na het uitzetten mijn macbook net aanzet. Ook mijn batterij wordt ondanks het opnieuw opstarten en een reset start nog steeds niet herkent. Het gaat om een macbook white van eind 2009. De accu is 2 maand geleden nog vervangen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen en hoe dit te verhelpen valt? Alvast bedankt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Reset de SMC eens.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    Mekkertje

Probeer een smc reset: https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

en/of

een PRAM reset:
    Zet de Mac uit.
    Zoek de volgende toetsen op het toetsenbord: Command (⌘), Option, P en R.
    Schakel de Mac in.
    Houd de toetsen Command-Option-P-R ingedrukt zodra u het opstartgeluid hoort.
    Houd de toetsen ingedrukt totdat de computer opnieuw opstart en u het opstartgeluid een tweede keer hoort.
    Laat de toetsen los.

succes!

Bijdrager
    nbakker

Bedankt, de SMC reset heeft mijn probleem opgelost!

Enig idee of dit ligt aan een bepaalde handeling dat het in de war raakt? Of is dit gewoon iets wat zomaar spontaan kan gebeuren?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.