6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Tarzey

Batterij capaciteit

Hallo,
    Ik heb een vraag: heb met de app Coconut de capaciteit van mijn batterij van mijn macbook pro gemeten, heb de macbook begin december 2015 gekocht.
    Coconut geeft de volgende waarde aan 97% na 41 laadcycli, maw ben na 3.5mnd 3 % capaciteit kwijt.
    Is dit een normale waarde of moet ik contact opnemen met de Genius Bar van de Apple store in Amsterdam

Bijdrager
    dirkalblas

Dat is normaal.
    Ook Coconut heeft een afwijking en de capaciteit kan schommelen.
    Mijn Capaciteit lag de eerste maanden rond de 101%, soms erboven soms eronder.
    Een poos terug zat ik op 94% en inmiddels op 97%.
    Accu’s zijn van heel veel afhankelijk.
    Als jij nu een paar keer een perfecte laad cyclus hebt zal de capaciteit iets toenemen (een perfecte cyclus is niét van 0 naar 100).
    Accu garantie is als ik mij niet vergis 80% van originele lading voor de eerste 6 maanden.
    Dat is niet specifiek Apple maar de standaard garantie in Europa.

Bij de specificaties wordt 1000 (als ik me niet vergis) laad cycli vermeld. Dit betekent (als ik me niet vergis) ook dat na 100 cycli de capaciteit niet onder de 80% hoort te zitten.

Bijdrager
    Pietje13

Stel jezelf de hele simpele vraag: dacht ik ook dat er iets mis was met mijn accu als ik het voorpagina artikel niet had gelezen?

Volgens mij zorgt dit artikel voor talrijke mensen die nu als een idioot hun percentages gaan checken en zich dan onterecht zorgen gaan maken. Apple heeft een regeling waarbij je een gratis nieuwe batterij krijgt onder garantie als je binnen 1000 laadcycli (of een jaar, als dat eerder komt dan die 1000 cycli) onder de 80% is. Met andere woorden: noteer over 8 maanden in je agenda dat je je batterij moet checken. Is hij onder de 80%? Maak dan een afspraak bij de Genius bar.

Voor nu? Maak je niet druk en geniet van je laptop.

Bron: http://www.apple.com/nl/batteries/service-and-recycling/

Bijdrager
    nebilem

Nu al 3% verlies is onacceptabel. Ik zou zeker contact opnemen met Apple.

Bijdrager
    MevalonicAcid

In heb het hier ook eens getest:
    Health 93%, age 2,4years, 167 cycles

Bijdrager
    dirkalblas
    nebilem op 19 maart 2016

Nu al 3% verlies is onacceptabel. Ik zou zeker contact opnemen met Apple.

Ik vraag mij écht af of dat je een heerlijke sarcastische opmerking plaatst of dat je het echt meent.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.