9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    macses

batterij bij stroomonderbreking

net een kortstondige stroomonderbreking achter de rug. Mijn MBP is gelukkig blijven draaien op batterij, maar mijn PowerMac is uitgevallen. Gelukkig was ik aan het werk op de MBP, maar voor hetzelfde geld was ik nu weer gegevens kwijt, ook al save ik nu vaker dan vroeger.
    Mijn vraag: vroeger heb ik eens ergens zo’n batterij gezien die tussen je stopcontact en computer hangt zodat je desktop computer na een stroomonderbreking nog heel even verder kan, genoeg om je bestanden veilig te bewaren. Heb nu even gezocht maar niks gevonden. Zijn er mensen die dit zelf hebben of weten waar ik zoiets kan vinden?

Inactief
    Anoniem

Ja dat weet ik.

APC en dan een UPS als ik het goed heb.

http://www.apc.com/index.cfm?ISOCountryCode=nl

Bijdrager
    Nikita

Universal Power Supplies heten die dingen, dacht ik… Maar waar ze te koop zijn, zou ik ook niet zo 1-2-3 weten…

Inactief
    Anoniem
    ”Nikita”

Universal Power Supplies heten die dingen, dacht ik… Maar waar ze te koop zijn, zou ik ook niet zo 1-2-3 weten…

Die hebben ze gewoon in de iets grotere computerzaken. Een anders via http://www.acesdirect.nl/

Ow ja, die beesten houden het wel maar 8 min ofzo uit.

Bijdrager
    iJoost

Uninterupted Power Supply toch? En hoelang ze het uithouden verschilt (met de prijs waarschijnlijk ;-). Er zit gewoon een accu in. Die van ons draait nog ruim een uur verder met drie Windoos-servers eraan bleek laatst per ongeluk. Dat viel me behoorlijk mee. Maar het is dan ook een loeizwaar kreng.

Inactief
    Anoniem

Maar ik neem aan dat hij geen 1000 euro wil gaan uitgeven.

Bijdrager
    wmstudio

APC is een bekende leverancier. Je hebt al voor pakweg 70 Euro een kleine UPS. En als je echt uit je dak wilt gaan koop je een middelgrote UPS met daaraan gekoppeld een diesel aggregaat :D zoals bij de datacenters.

Bijdrager
    acb

Kan je ook heel makkelijk zelf maken, 20 accu’s op de sloop halen die nog een beetje fris zijn, sluit ze in serie op elkaar aan, magneetschakelaar er tussen en klaar is kaas!:D

Bijdrager
    wmstudio
    ”acb”

Kan je ook heel makkelijk zelf maken, 20 accu’s op de sloop halen die nog een beetje fris zijn, sluit ze in serie op elkaar aan, magneetschakelaar er tussen en klaar is kaas!:D

Alleen…… 20 accu’s geeft 240 Volt gelijkspanning terwijl je 230 Volt, 50 Hz wisselspanning nodig hebt. Dus je hebt op zijn minst nog een omvormer nodig, tenzij je in staat bent zelf een wissel schakelaar 50 keer per seconde met de hand te schakelen.:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.