5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

bash: eigenaar van group vinden

Hallo,

Weer een aantal stappen verder en wil nu de eigenaar van een groep meer rechten geven dan anderen mede omdat deze de inhoud moet onderhouden plus dit via webdav.

in workgroup manager kan je, eh moet je aangeven wie de eigenaar is van een groep.
    BTW Via de Server App ( Lion) schijnbaar hoef/kan dat niet.

Hoe kan ik via ‘dsxx’ de eigenaar van een groep te pakken krijgen?
    Heb ook dsmemberutil bekeken. Maar dit keer geen clue, ook via google niet.

Bijdrager
    MichelSchreurs

Kun je niet beter verdergaan in je vorige topic?

Bijdrager
    lord anubis

Misschien, had er over nagedacht. Maar vond het een ander onderwerp.

Ik vraag me af of het wel mogelijk is om de eigenaar te vinden, via de dsxx commando’s.

Bijdrager
    Maurits

Een groep heeft geen eigenaar nodig, maar als je een Groeps Folder maakt moet er voor die folder een eigenaar gekozen worden, vandaar dat de interface er om vraagt.

dus via de ds.xx commando’s kan je die ook niet vinden.

Bijdrager
    lord anubis

@mjsanders, Dank je wel.

Ik dacht dat in eerste instantie de interface van WGM de unix privileges zou zetten, maar in 10.7 gaat er het een en ander anders dan onder S-Leopard schijnbaar. Hier is het altijd admin..

Tevens kan je de groep niet bewaren zonder eigenaar in WGM. En heb dan ook liever een ACL voor de virtuele eigenaar. Switchen tussen server en WGM is dan zo 2012 bij Apple schijnbaar.

Hmm. Zal het script maar in een tooltje verwerken en de eigenaar daar dan zelf de mogelijkheid geven om daar keuzes te maken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.