2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    MikeMD

Basgeluiden en basbeats apart regelen

Dag allen,

Ik heb een vraag m.b.t. het verbeteren van mijn algemene geluidservaring.

Ik heb een Logitech Z906, en doorgaans ben ik heel tevreden van dit systeem, ik heb er m’n laptop (zowel Dell als Mac), Playstation 4, TV en een Bluetoothe receiver op aangesloten, allen via verschillende aansluitingen (Toslinks en gewone jacks).

Persoonlijk vind ik het geluid super, zeker qua prijs kwaliteit. Toch zou ik graag iets willen aanpassen naar meer mijn (muziek)smaak:
    Ik zou graag de lagere geluiden (dus subwoofergeluiden) willen verzwaren, zonder dat de beat te hard mee wordt versterkt door de sub. Bij het Logitech systeem kan je de subwoofer makkelijk regelen, maar dan gaan de lage tonen samen omhoog met de beat, wat logisch is.

Hebben jullie een idee hoe ik dit beter kan regelen? Bestaat hier hardware of software voor? Het hoeft zeker niet voor alle aangesloten apparaten mogelijk te zijn, enkel voor de muziek vind ik dit belangrijk, en dat kunnen alle aangesloten apparaten afspelen.

Alvast bedankt!
    Mike

Bijdrager
    KarelWillem

Een goede software-equalizer gaan gebruiken, kan dat voor je Mac-gedeelte sterk verbeteren.

Zoals Boom 2 bijvoorbeeld: http://www.globaldelight.com/boom/lang/nld/index.html

Wil je echter al je apparaten gelijkluidig krijgen, dan zul je een hardware equalizer moeten hebben. En aangezien je nogal wat verschillende aansluitingen gebruikt, zal je op zoek moeten naar iets met veel aansluitingen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.