4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RDNZL

BaseInstaller Carbon fout bij installatie

Hallo,

Ik heb voor het volgende probleem het forum al doorgespit, antwoorden gevonden, maar ik begrijp niet goed hoe en wat – ik ben een absolute computer-nul zeg maar.

Dus nog maar een keer helaas.

Ik heb bij de Apple Store ‘Chessmaster 9000’ gekocht en dat arriveerde dus vandaag en dusssss… installeren maar!

Dacht ik.

Na het dubbelklikken op de installer van ‘Chessmaster 9000’ krijg ik de volgende foutmelding:

Application Launch Failure

The application “Chessmaster 9000 Install” could not
    be launched because of a shared library error:
    “<BaseInstaller Carbon>”

Ik weet nu niet wat ik moet doen.

Ik heb al opnieuw opgestart met CD1 van Panther in de drive en dan de c-toets (de c van Chessmaster) ingedrukt maar in plaats van zoiets als disk EHBO krijg ik dan een venster dat MAC OS X opnieuw wil gaan installeren.

Wie weet er licht in mijn duisternis te scheppen?

Alvast hartstikke bedankt!

Bijdrager
    TRML

Geef eens wat meer info, wat voor een Mac heb je en met welk OS en is het een intel Mac, gebruik je nog Classic heb je wel een OS X versie van het spel want carbonlib heeft iets met OS 9 te maken.

Bijdrager
    RDNZL

Bedankt voor je reactie!:D:D:D

Apple iMac, 1.25Ghz. PowerPC G4, 768Mb. DDR SDRAM, 64Mb. GeForce FX-5200, MAC OS X Panther version 10.3.9.

Classic is geïnstalleerd maar gebruik ik niet.

Ik ben ondertussen voorbereidingen aan het treffen om opnieuw te formatteren en MAC OS X te herinstalleren.

Bijdrager
    RDNZL

Schone installatie gedaan vanavond, Chessmaster 9000 geïnstalleerd, werkt als een speer.

Alles trouwens weer – de eerste clean install na twee jaar!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.