15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Ddg

Bart Simpson wil recht!

Mensen,

Ik wil op een trui deze afbeelding drukken…
    Eerst zal ik de afbeelding plotten en dan er op drukken.

1 Probleem…

Doordat deze afbeelding is getekent zijn de contouren erg haperig. Naast de plottijd wil ik ook geen haperige afbeelding op m’n trui. Is er een manier zonder de afbeelding over te tekenen om de lijnen recht te laten lopen?

Bijdrager
    MacBeer

Ja. Het beste trek je deze afbeelding direct over in Adobe Illustrator. Handmatig met de pen-tool.

Bijdrager
    Ddg

Oke, dus er is geen manier om met Photoshop het met een of andere truuk recht te krijgen? Ik was al in Freehand aan het overtrekken maar Illustrator werk inderdaad misschien makkelijker!

Bijdrager
    MacBeer

Freehand of Illustrator, maakt niet uit. Maar dit is niet een klusje dat je in 5 minuten gedraaid krijgt. Dat is totaal onrealistisch, zeker voor iemand die niet intensief in Ill. werkt.

Bijdrager
    Ddg

Okee dankje! Dan ga ik lekker verder kloten in freehand…

Bijdrager
    steene
    ”MacBeer”

Freehand of Illustrator, maakt niet uit. Maar dit is niet een klusje dat je in 5 minuten gedraaid krijgt. Dat is totaal onrealistisch, zeker voor iemand die niet intensief in Ill. werkt.

dit is niet zo’n geheel moeilijke tekening en de lijnen zijn duidelijk.
    Wat je ook kunt doen is die tekening gewoon afdrukken en met zwart stiftje overtekenen.
    Dan opnieuw inscannen en je lijnen zullen ook zuiverder zijn…

Bijdrager
    DTP2

Of met CorelTrace en daarna de cmx binnehalen in CorelDraw en knooppuntvermindering toepassen.

Bijdrager
    OohDie

Sorry MacBeer, daar ben je als je een beetje handigheid hebt met de pen-tool echt wel met 5 min klaar mee. Zo ingewikkeld is de tekening ook niet.

En @ Ddg, pb me maar zo gebeurd.

Bijdrager
    OohDie

K** ik moet mijn worden terug nemen net even gedaan en het koste me (getimed) 5,24 min.
    Maar goed hij staat voor je klaar Ddg, even een PB met e-mail.
    En tja moet ik MacBeer toch gelijk geven sorry dat ik jou expertise in twijfel trok :P

Bijdrager
    Xenophon

Damn! Waar kon ik me ookal weer aanmelden voor dat Pro-forum? :?

Bijdrager
    Ddg

Iedereen bedankt!! En OohDie ik heb je ge’PMt!

Bijdrager
    Quirit

Duurt welgeteld 2 seconden met Live Trace.:)

-> Liever lui dan moe.

Bijdrager
    MacBeer

Live Trace is bij lange na niet zo strak als handmatig met de pen-tool. En ja, een geoeffende gebruiker fikst dit zo maar ik ga er even vanuit dat de TS dit niet is… anders stelde hij deze vraag niet :wink:

Bijdrager
    OohDie

Inderdaad MacBeer heeft weer eens gelijk live trace gebruik ik nooit. Het resultaat valt me vaak zwaar tegen zeker als je het echt strak wilt hebben. De EPS is verstuurd en ik hoop dat Ddg er blij mee is.

Bijdrager
    Ddg

En dat ben ik zker:mrgreen:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.