13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    123thibaut007

Solved.

/NVM

Bijdrager
    MichMich

Nee, je moet en heel nieuw scherm hebben. En Apple vervangt dit alleen door de hele bovenkant te vervangen.

Inactief
    Anoniem

Een nieuwe glasplaat gaat je niet helpen…
    De zwarte vlekken zijn meestal een teken dat de LCD ook beschadigd is.
    Die moet dus ook vervangen worden. Gaat wel een duur grapje worden.
    Neem anders contact op met iapply.nl, ik heb goed ervaringen met ze die kunnen je misschien een beter oordeel geven?

Bijdrager
    123thibaut007

Die zwarte vlekken kwamen er vanzelf , nadat het een duw gekregen had, dan kan het lcd toch niet plots kapot gaan ?

Bijdrager
    catvlek

Ik heb letterlijk gisteren mijn scherm ook laten vervangen, echter was dit omdat ik 2 dode pixels had. Gelukkig viel dit bij mij onder de garantie. Het is natuurlijk logisch dat dit er niet onder valt. Bij mij waren de kosten €511,- , dus reken daar maar op als je het door de Apple Store laat vervangen in Amsterdam

Bijdrager
    123thibaut007

Voor een nieuw retina display + vervanging 511 euro ?

Bijdrager
    GrannySmith

Allemachtig daar heb je een hele notebook voor!

Daarom ben ik ook blij met mijn oude HP notebooks. Op eBay ongeveer EUR 69,- voor een nieuw scherm. Half uurtje werk.

Inactief
    Anoniem

Nou GrannySmith, wees maar blij met je oude HP notebooks, wat een toevoeging weer aan dit topic…

Ja een Retina scherm is heel duur, want daar zitten alle componenten van het scherm en camera op elkaar gelijmd om het zo dun mogelijk te houden. Je kunt ook niet alleen een losse glasplaat of alleen een nieuwe LCD of backlightpanel erin zetten, je moet dan een compleet nieuw scherm kopen. Nou ziet het bij jou ook uit alsof je sowieso meer moet vervangen dan alleen een glasplaat, maar dat doet er niet toe.

Bijdrager
    Marvp0wner

Het ziet er wel gaaf uit

Bijdrager
    GrannySmith

@Wensink;

Tja, op dit forum een tegengeluid mag niet zeker? Pfff… mijn opmerking is gericht op het feit dat Apple design, hoe prachtig ook, als schaduwkant heeft (zie iFixit) dat het spul in toenemende mate niet of alleen tegen hele hoge kosten te repareren is. En alle electronica, zeker met vast ingebouwde accu, gaat een keer stuk. En dan kost het dus veel geld.

En dit sneeuwt hier altijd een beetje onder in de jubel verhalen over Apple. Onderhoudskosten dus die erg hoog kunnen oplopen. Ik heb een tijdje audits gedaan bij een Apple reparatiebedrijf en daar het hoofd inkoop gesproken. Op reparaties verdient men weinig omdat de onderdelen schrikbarend duur zijn. Meer dan EUR 500,- voor een scherm… niet te geloven.

Enfin; helaas weer een post van mij die niets toevoegt aan de discussie zeker? Nou ja; een GrannySmith is natuurlijk wel een beetje een zure appel. En met de Apple spullen hier in huis heb ik een haat/liefde verhouding. Vandaar dat ik een grumpy old man ben. Sorry. Moet soms erg lachen hier op het forum over het ongebreidelde enthousiasme voor alles wat Apple heet in de redactionele stukken met dan de headlines van het forum er rechts naast; vaak kommer en kwel; defecten, scheuren, crashes, boot problemen etc. etc.; dezelfde problemen als op elk Microsoft forum.

Soit; ik dwaal af.

Inactief
    Anoniem

Achja, ik houd het maar bij een Mac Pro, daar is alles van te vervangen.
    Technologie moet nou eenmaal dunner en geavanceerder tegelijk worden en soms betaal je daar een dikke prijs voor, dit is immers ook pas het begin, het is nog heel duur, het is nieuw.
    Bij de oude generatie unibodybehuizing MacBook Pro betaal je ook niet meer dan 70 euro voor een nieuw schermpje, als je het zelf kunt repareren…

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    GrannySmith op 23 juli 2013

@Wensink;

Tja, op dit forum een tegengeluid mag niet zeker? Pfff… mijn opmerking is gericht op het feit dat Apple design, hoe prachtig ook, als schaduwkant heeft (zie iFixit) dat het spul in toenemende mate niet of alleen tegen hele hoge kosten te repareren is. En alle electronica, zeker met vast ingebouwde accu, gaat een keer stuk. En dan kost het dus veel geld.

En dit sneeuwt hier altijd een beetje onder in de jubel verhalen over Apple. Onderhoudskosten dus die erg hoog kunnen oplopen. Ik heb een tijdje audits gedaan bij een Apple reparatiebedrijf en daar het hoofd inkoop gesproken. Op reparaties verdient men weinig omdat de onderdelen schrikbarend duur zijn. Meer dan EUR 500,- voor een scherm… niet te geloven.

Enfin; helaas weer een post van mij die niets toevoegt aan de discussie zeker? Nou ja; een GrannySmith is natuurlijk wel een beetje een zure appel. En met de Apple spullen hier in huis heb ik een haat/liefde verhouding. Vandaar dat ik een grumpy old man ben. Sorry. Moet soms erg lachen hier op het forum over het ongebreidelde enthousiasme voor alles wat Apple heet in de redactionele stukken met dan de headlines van het forum er rechts naast; vaak kommer en kwel; defecten, scheuren, crashes, boot problemen etc. etc.; dezelfde problemen als op elk Microsoft forum.

Soit; ik dwaal af.

Die haat/liefde-verhouding ken ik. Het zijn fantastische producten. Maar ze hebben ook met regelmaat problemen en soms is het zelfs zo erg dat je maar niet gaat voor die nieuwe retina Macbook Pro.
    De ironie: de TS heeft een fatsoenlijk scherm zonder problemen en dan valt dat ding…

Bijdrager
    makasa

Als je een inboedel verzekering hebt kan je proberen het daar de claimen. Gewoon bellen uitleggen wat er is gebeurt. Heeft mij al eens geholpen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.