30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Bugs Bunny

Barst in glas Apple Watch synoniem voor financiële uitbeenactie Apple!!

Indien je (uiteraard) ongewild een barst in het glas van je Apple Watch krijgt en je de Watch bij Apple ter reparatie (vervangen glas) aanbiedt dan gaat Apple jouw dure bezit niet repareren maar de klok gewoon vervangen voor een nieuwe en je vervolgens een rekening presenteren van 379,- euro!! Dit had ik als argeloze consument graag van tevoren geweten. Voor mij had dit dan zeker geleid tot het NIET aanschaffen van een Apple Watch. Navraag bij andere Apple Watch bezitters leert dat zij net als ik niet op de hoogte zijn van deze handelwijze van Apple en indien zij er wel van op de hoogte waren geweest, dit zeker tot dezelfde conclusie had geleid namelijk: GEEN Apple Watch kopen.
    Een medewerker van de Apple Helpdesk (repair center) meldt dat iedere consument bovenstaande vooraf had kunnen weten omdat Apple hierover voldoende communiceert op haar website. Deze medewerker voelde zich uiterst comfortabel in dit door zijn werkgever gecreëerde juridische kader. Zijn empathische alsmede commerciële eigenschappen leken door werkgever met chirurgische precisie verwijderd zodat deze kwaliteiten hem in gesprekken met loyale Apple klanten nooit meer zouden hinderen. Citaat van de medewerker; “een studentje die met veel moeite eenmalig een Apple product heeft weten te kopen is voor Apple net zo belangrijk als een Apple klant die al vanaf het begin samen met Steve Jobs is opgetrokken en over al die jaren zowel privé als zakelijk voor meer dan 100.000,- heeft aangeschaft.” Einde citaat! Leuk te vernemen dat het Apple dus werkelijk geen ene reet uitmaakt of je loyaal bent of niet. Sterker nog; misschien vinden zij die verdwaalde eenmalige klant wel veel belangrijker. Ik zeg iedere klant is belangrijk maar iedere qua omzet zeer interessante en bijzonder loyale klant nog 10 keer belangrijker. Loyaliteit kan mijn inziens slechts bestaan bij de gratie van de wederkerigheid. Kijk naar het huwelijk! Daar hoort soms ook wat coulance van de ene naar de andere partij bij. Mijn advies aan aspirant Apple Watch kopers; kies een merk wat in haar communicatie en oplossingsgerichtheid graag zo lang mogelijk in het commerciële kader blijft zitten, constructief is en naar continuïteit streeft! Price is forgotten long after quality is remembered!!

Moderator
    Pete.Z

Wel balen natuurlijk dit, maar als je loyale klant bent, weet je ook dat dit al jaren min of meer de werkwijze van Apple is, schade door eigen schuld is bijbetalen voor een refurbished product, en geen reparatie voor weinig, gaat ook op voor iPhone,iPad en andere producten. Coulance kan je over het algemeen wel vergeten.

Bijdrager
    websania

Dus verzekeren die hap! Maar dat is natuurlijk ook niet bepaald gratis…..

Bijdrager
    IGBA
    Bugs op 02 februari 2016

Leuk te vernemen dat het Apple dus werkelijk geen ene reet uitmaakt of je loyaal bent of niet.

Gecondoleerd met je verlies. Van je Apple Watch en van je gezonde verstand. Want het zou wel bijzonder bizar zijn als dat verschil wél zou worden gemaakt. Wat verwacht je dan? Een speciale ingang, een rode loper, voorrang aan de balie?

Bijdrager
    Bugs Bunny

Het is IGBA wellicht ontgaan, misschien 20 jaar in cryo gelegen maar het is al heel lang zo dat organisaties vermogens investeren om klanten te transformeren naar fans en fans naar ambassadeurs. Omzet vergroten en churn (weglopen van klanten) zo laag mogelijk maken. Zie de Hilton’s, KLM, American Express, Tesco, Sainsbury’s etc. van deze wereld. Zij leggen inderdaad allemaal de rode loper voor hun trouwe klanten uit, creëren “fast lanes” en belonen op verschillende relevante manieren. De visie van IGBA welke bestaat uit “ik produceer een product, of je er nu op zit te wachten of niet, ik duw dat door je strot, ik wil vooral niet weten wat jouw wensen als consument zijn en ik wil er nog minder rekening mee houden” heeft voor een belangrijk deel geleid tot de enorme malaise onder de grote (arrogante) retailers! News Flash. De consument is in “the driving seat”. Je kan er maar beter iets mee doen.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik snap het verhaal niet helemaal.
    ‘Apple’ zou het glas van de AW vervangen. Gratis of met betaling? Hadden ze een bedrag genoemd? Had jij een bedrag gevraagd?

Inactief
    Anoniem

Een beetje vreemd verhaal, maar als het klopt is het natuurlijk totaal belachelijk. Als ik met een paar dure herenschoenen naar de schoenmaker ga flikkert hij de oude ook niet weg, en vervangt ze voor een nieuw paar. Het glas van een duur horloge is altijd voor “weinig geld” te vervangen, zelfs bij een Patek Philippe van meer dan €100.000. En dat er voldoende over wordt gecommuniceerd op de site van Apple is bullshit, ik denk dat geen enkele consument ooit de kleine en obscure onderschriften bij Apple leest.

Inactief
    Anoniem

Dat is al jaren zo dat je replacements krijgt (daar mag je ook blij om zijn).
    Maar er ontstaat niet zomaar een barst (wordt ook als gebruikers schade gezien)

Ik weet niet wat je met Repair center bedoeld van Apple maar klinkt meer op een APR dan de Apple Store.
    Het is ook geen handels wijze, de klant behoort vooraf geïnformeerd te zijn over de kosten.

Bijdrager
    iMac Lover

Dit is ook de reden, dat ik dit soort gadgets niet aanschaf

Ik heb onlangs een Suunto outdoor hartslag meter gekocht.
    Een horloge waar je niet bang hoef te zijn als hij een keer door het stof moet.

Bijdrager
    Shmoo

Dat is natuurlijk ook complete onzin en allemaal onderbuik gevoelens..

Je ziet hier elke week wel iemand online komen die hardware problemen heeft met z’n iPhone, glas stuk, homeknop die niet meer werkt, scherm dan kalt, iPhone die buigt. Daar zijn zoveel topics over te vinden en dat alles doet je denken dat de Apple Watch ook van dat kaliber is.

Het tegendeel is waar, de Apple Watch is veel te sterk/robuust voor Apple begrippen. Deze eerste generatie is veel te dik, zwaar vergeleken met iPhones en iPads waar Apple al 5 jaar aan het vijlen en schaven is om de dingen elk jaar weer iets dunner en lichter te maken.
    Je moet echt serieus je best doen wil je het glas van je Apple Watch breken. Kijk eens in het Apple Watch forum hier op OMT ik ben nog niet veel mensen tegengekomen die hardware problemen hadden met dit device, omdat het gewoon heel erg degelijk is allemaal.

Ik stoot zeker 3 maal per week mijn pols tegen een duur of deurkozijn aan tijdens het naar boven lopen in het donker, er zit nog geen krasje op het klokje.
    Nee ik zal hier niet lopen te schreeuwen dat je Apple Watch moet kopen omdat je niet zonder zou kunnen maar waar we niet naar toe moeten is dat het rommel is want dat is het zeker niet. Het is van vele hogere kwaliteit dan de laatste 5 jaar iPhones bij elkaar die wij allemaal in hoesjes en covers steken uit angst dat ze stuk gaan en we ze niet kunnen vervangen door een nieuwe..

Geblokkeerd
    Anoniem

Waar gaat het nu over?
    Je hebt een apple watch gekocht met een hypotheek, je bent onvoorzichtig krijg een scheur in, en je verbaasd je nu dat hele watch word vervangen inplaats van alleen glas.
    Maar je citeer niet de tekst van de apple website.

Je haal een beetje garantie en reparatie service door elkaar heen.
    Ik lees meer frustratie dan echt het probleem.

ik vind ook maar half verhaal van je. laat eens foto zien van je apple watch hoe de scheur op glas eruit zag.
    Heb wel eens iets gekocht op marktplaats met “paar gebruikers krasjes” nou dat ding was bijna gezandstraald.
    auto’s die volledig verkeerde kleur op stonden. dingen die er niet en dan wel erop zaten.

blijf altijd zeggen watch out by apple watch;)

Bijdrager
    Niels

Of je koopt er gewoon een Apple Care+ bij, dan ben je direct verzekerd voor twee schadegevallen.

Overigens lijkt het me sterk dat ze zonder jouw toestemming hebben besloten tot vervanging in plaats van reparatie. Dit is namelijk altijd de keuze die je krijgt en je wordt van te voren altijd ingelicht over de kosten. Als je niet wilt wachten op een reparatie, bieden ze bij Apple een vervanging aan. Die kost logischer wijs natuurlijk wel meer, tenzij je een Apple Care hebt.

Kun je het bedrag trouwens niet claimen bij je verzekeraar.

Geblokkeerd
    Anoniem
    NielsDam op 02 februari 2016

Of je koopt er gewoon een Apple Care+ bij, dan ben je direct verzekerd voor twee schadegevallen.

Dat is voor mensen die hun 1ne hersensel niet gebruiken. (zoals jij dus)
    je hebt gewoon inboedel verzekering. (ook als je thuis wonend ben)

Bijdrager
    Niels
    MEEUW op 02 februari 2016

Leer jij maar eerst eens normaal spellen, dan gebruik ik mijn ‘1ne hersensel’ wel om jouw geblaf verder te negeren. Apple Care biedt voor een omgerekend een laag maandbedrag extra gemak en het staat iedereen vrij om hier voor te kiezen of niet.

Bijdrager
    Bugs Bunny

Dames en heren, wat een commotie. Het is heel simpel. Daar komt ie nog een keer. Ik koop de duurste Apple Watch (maakt voor mijn boodschap natuurlijk niet uit), na drie weken tik ik een houten leuning van een eetkamerstoel aan met als resultaat een ster in het glas. Ik bied hem bij Apple aan voor reparatie (vervangen glas graag). Ik krijg na twee weken via een email-bericht dat de reparatiekosten 370,- euro zijn. Na van de reanimatie-apparatuur afgehaald te zijn bestudeer ik de onderbouwing van Apple en zie dat zij niet repareren maar het horloge compleet willen vervangen met de vraag of ik daar akkoord mee ben. Mijn antwoord was natuurlijk; Nee! Om misinterpretaties van mijn zijde te voorkomen bel ik met Apple en vraag of ik voornoemde absurditeit wel goed geïnterpreteerd heb. Het antwoord was ja. Ik ventileer mijn verbijstering hierover waarop die helpdesk clown van Apple vervolgens zijn voorgeprogrammeerde onzin over mij uitbraakt en deze handelwijze de normaalste zaak van de wereld is en om zijn eigen horrorverhaal nog eens als waarheid te bevestigen verwijst hij naar de Apple site waar dit alles uitgebreid staat te lezen.

Als ik ooit de motor van mijn auto opblaas (ik hoop het niet) en hem voor reparatie aanbiedt bij de garage moet ik er, analoog aan de vijandige dienstverlening van Apple, rekening mee houden dat de garagehouder terugkomt met de mededeling dat de reparatie van de auto bestaat uit het compleet vervangen van de gehele auto. Om daarna met droge ogen te beweren dat dit de normaalste zaak van de wereld is; kijk maar op de Apple website besluit hij stellig!

Ik wil zoveel mogelijk mensen behoeden voor dit soort bizarre en misleidende geldklop-acties. Het zal namelijk nooit gebeuren dat een Apple verkoper zijn verkooppraatje completeert met de mededeling; “mag ik u er op wijzen dat indien u uw dure aankoop per ongeluk van een barstje voorziet en hem wilt laten repareren, u dit minimaal 370,- euro gaat kosten?”. Misschien beter, zou hij moeten vervolgen, dat u van de aankoop afziet of het horloge gewoon in het doosje laat zitten en vooral niet gaat dragen.

Laten we het drama niet groter maken dan het is. Er zijn belangrijkere zaken in het leven dan de “twisted minds” van de Apple helpdesk medewerkers of
    de te betreuren klankvriendelijkheid van Apple.
    Succes allemaal.

Bijdrager
    SunKeeper

1ne hersensel

Bijdrager
    bummenawt

Jup heel herkenbaar dat klantenbinding/ klantenloyaliteit ver te vinden is bij Apple tegenwoordig.

Onlangs 4 maal bij de Genius Bar langs geweest met een krakende nieuwe Macbook pro van +/- 2.000. Uiteindelijk filmpjes toegestuurd welke zijn doorgezet naar de engineers in Ierland. Vervolgens werd mij doodleuk verteld dat dit ‘binnen de specificaties’ van Apple valt. Met andere woorden; het kan voorkomen bij Macbooks en dan heb je simpelweg pech volgens Apple.

Afijn zit nu nog bijna dagelijks met het gevoel genaaid te zijn door Apple en een krakende laptop bij optillen/ typen. Gelukkig geloof ik in karma.

Bijdrager
    Soulshaker

Momenteel zit Apple in de egotrip van zijn succes. Die het vooral heeft opgebouwd in het vorig decennium.
    Moeilijk om dan tot rede te komen en naar je klanten te luisteren.

Hoogmoed komt voor de val

Geblokkeerd
    Anoniem
    NielsDam op 02 februari 2016

Leer jij maar eerst eens normaal spellen, dan gebruik ik mijn ‘1ne hersensel’ wel om jouw geblaf verder te negeren. Apple Care biedt voor een omgerekend een laag maandbedrag extra gemak en het staat iedereen vrij om hier voor te kiezen of niet.

Het is geen geblaf, het is een constatering.
    Mensen die in commerciële formules in trappen om onnodig extra geld kwijt te raken.
    Dat heeft ook niks te maken met keuze.
    Het is een onnodige keuze.

Een bedrijf zou gewoon eerlijk moeten zeggen :
    Garantie is 2 jaar.
    U heeft een inboedel verzekering waarschijnlijk. Daar is meeste op meeverzekerd.
    Fabrieksfouten word door apple hersteld.

Met apple care dek je niks extra, en breid je ook niks uit.
    Ook geen service want je kan gewoon naar apple apr of apple store zelf gaan.
    Best duur, overbodigheid :).

Heeft mijn spelling niks mee te maken. Al noemen andere het smstaal.

Moderator
    Poezenbeest

Het Nederlandse recht biedt de verkoper de keuze om tegen kosten te repareren, of te vervangen voor een gelijkwaardig product. De koper heeft ook de keuze om naar een andere reperateur te gaan. Dit geldt onder garantie ook, dus Apple handelt hier niet laakbaar.

Wat je wil en wat commercieel haalbaar is, zijn twee heel verschillende zaken.

Bijdrager
    Ziegler

@bugs bunny
    Je maakt een heel verhaal van een simpele constatering: je vindt de reparatie bij Apple te duur. Prima, vind ik ook wel, maar al het andere is gewoon overdreven negatief gedoe van een ontevreden klant.
    Kan je nog elders terecht voor deze reparatie?

Bijdrager
    Dorkiban

Sorry, hoor maar wat een geraaskal. Het lijkt me dat de ts vooral zijn rhetorische stijl wil etaleren. Inhoudelijk had dit een stuk eenvoudiger gekund. Of de ts is boos over de hoge reparatiekosten van Apple, wat los staat van hoe deze wordt gerepareerd (misschien is vervanging wel de goedkoopste optie), of hij is boos om de milieubelasting van vervanging of zo, maar nu spreekt er vooral algemene ontevredenheid uit. Ikben het zeker eens met @Schmoo hierin.

Bijdrager
    Myquandro

Ik vind het wel opmerkelijk dat de Apple Watch van ts zo makkelijk een breuk/sterretje in het glas heeft wat blijkbaar dus al gebeurt bij het aantikken van een houten object. Ik heb zelf ook een Apple Watch en daar wordt niet bijzonder voorzichtig mee omgegaan, hij is al wel eens tegen een stenen muur aangekomen, langs twee betonnen muren geschraapt en nog een paar kleine “ongelukjes”. Daarbij is er nog geen kras op het glas te ontdekken en enkel op de kast en de bandjes zijn sporen van slijtage te zien.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat ik de ts niet geloof, maar opmerkelijk vindt ik het wel.

Wel vindt ik het verhaal over de klantenservice iets wat van Apple uit beter zou kunnen. Dat lijkt me idd geen fijne manier om behandelt te worden als ik goed begrijp wat de ts schrijft.

Wat betreft het vervangen van het hele horloge t.o.v. enkel het scherm weet ik niet of vervanging wel een duurdere optie is. Bij dit soort kleine apparaten zijn de onderdelen vaak dusdanig in elkaar gezet om ruimte en gewicht te besparen zonder aan kwaliteit in te leveren dat het bijzonder moeilijk uit elkaar te halen is. In dat geval is het net zoiets als een fietsenmaker vragen om die enkele buis van je frame te vervangen omdat enkel die buis is gebroken. Het vervangen van het hele frame is dan de veel goedkopere oplossing. Welke van de twee in het geval van de Apple Watch goedkoper is weet ik niet, maar ik ga hier geen van beiden presenteren als feiten op basis van onderbuik gevoelens.

Uiteindelijk vindt ik het vervelend voor de ts dat zijn Apple Watch schade heeft opgelopen en dat zoiets voor hem resulteert in hoge kosten.

Bijdrager
    iDog
    Bijdrager
    Peter

TS heeft al eerder gemeld de duurste Apple Watch gekocht te hebben.
    Volgens mij heeft die geen screen protector nodig ivm saffier glas.
    Bovendien is in dit geval 370 euro voor vervanging een koopje.

Bijdrager
    bjorngra

Jullie vinden €370 dan een normale prijs voor het glas te vervangen? Ik vind het niet normaal. Zou ik ook pisnijdig van worden.

Kennis had problemen met het scherm van de watch. In reparatie. Reactie Apple: vochtschade, vergoeden wij niet. Ook bijna zelfde bedrag voor een refurbished. Geklaagd, watch was enkele weken oud en er was alleen gebruikt met hardlopen. Uiteindelijk gratis een nieuwe gekregen.

Apple kan er wat van. Dat weten we allemaal natuurlijk, maar we blijven het kopen. Reparaties zijn absurd duur. 4 iMacs na 4 jaar allemaal vlekken in het panel. Lekkere kwaliteit voor zulke machines.

Bijdrager
    Soulshaker
    bjorngra op 03 februari 2016

Jullie vinden €370 dan een normale prijs voor het glas te vervangen? Ik vind het niet normaal. Zou ik ook pisnijdig van worden.

Zou het bedrag ook hetzelfde blijven bij een Apple Watch sport ?

http://www.apple.com/be-nl/shop/buy-watch/apple-watch-sport/38-mm-kast-zilverkleurig-aluminium-wit-sportbandje?product=MJ2T2NF/A&step=detail

Een herstelling van 370 euro op iets dat nieuw 50 euro meer kost. :cry:
    Zoiets flikt Apple wel vaker. De herstelprijzen zo in de hoogte jagen dat jezelf een nieuwe aansmeren plotseling interessanter gaat lijken.

Moderator
    Pete.Z
    bjorngra op 03 februari 2016

Kennis had problemen met het scherm van de watch. In reparatie. Reactie Apple: vochtschade, vergoeden wij niet. Ook bijna zelfde bedrag voor een refurbished. Geklaagd, watch was enkele weken oud en er was alleen gebruikt met hardlopen. Uiteindelijk gratis een nieuwe gekregen.

Lijkt me nou juist bewijs dat Apple een fantastische service naar zijn klanten heeft, enkele weken oud product met vochtschade, veel mee buiten geweest, hardlopen door weer en wind, dus vochtschade is aannemelijk, maar toch is Apple zo coulant om gratis een nieuw product te geven!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.