16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    stefsegers

bankrekening ipv creditcard met familie account

Hey allen,

Ik heb voor mijn gezin zo’n familie account waardoor ik alles goed in de gaten kan houden met de kids. Super handig, maar wat ik niet voor elkaar krijg is dat ik de betaling via mijn bankrekening kan doen met dit account en nu wordt alles van mijn creditcard af gehaald.
    Is dit voor een familieaccount nog aan te passen naar bankrekeningen ipv een creditcard?

Bijdrager
    SvS

Nee. Het kan alleen zo. In USA is CC de standaard.

Bijdrager
    silvercircle

Niet direct 100% een antwoord op uw vraag maar ikzelf heb een prepaid Mastercard van Bpost in gebruik.
    Dan bepaal je zelf hoeveel er maximaal kan afgehaald worden, je zet er een saldo op en bij grotere aankopen zet je vooraf het uit te geven bedrag.
    Ik neem aan dat in Nederland ook wel aanbieders zijn van dergelijke kaarten.
    Bij mij staat er gemiddeld 100 euro op, ik kan dan ook niet meer verliezen bij fraude.

Bovendien is dit mijn derde kaart omdat bij de twee vorige gepoogd werd te frauderen.
    Ik gebruik nooit of te nimmer mijn ‘gewone’ creditcard met een saldo van 3000 euro op het internet want er wordt immers vaak gefraudeerd of gepoogd om te frauderen.
    Ook jarenlang mijn gewone kaart gebruikt en ik hoorde bij de groep “mij overkomt dit niet” maar toch ook slachtoffer – wel zonder verlies gelukkig.
    En mijn gebruik op het internet is zo beperkt en ben voorzichtig. Ze zijn nu eenmaal sluw, eerste poging was telecom vanuit Frankrijk, tweede poging betalingen vanuit Bangladesh. Hoe ze aan de gegeven gekomen zijn is mij nog steeds een raadsel, bij Bpost hebben ze ook geen antwoord…

Ik weet dat bij fraude je meestal vergoed wordt maar het is toch een heel gedoe dan….

Bijdrager
    Shmoo

Ik laat de auto ook bij de dealer in de showroom staan, dan blijft hij mooi en komt er niets aan.

Bijdrager
    GoeieDag
    stefsegers op 04 mei 2017

Is dit voor een familieaccount nog aan te passen naar bankrekeningen ipv een creditcard?

Is dat ooit mogelijk geweest dan?
    https://support.apple.com/nl-nl/HT202631

Bijdrager
    stefsegers

Hi GoeieDag, ik heb altijd met een directe bankkoppeling gewerkt tot ik over ging op Familie account

Bijdrager
    GoeieDag

In die link die ik erbij heb gezet, kun je de verschillen zien. Maar bij beiden staat ‘Betaalpassen’, wat dat ook moge betekenen. Er staat nergens ‘betalen via bank’. In de Apple Store NL kun je bv wel weer met iDeal betalen.

Bijdrager
    stefsegers

voorheen kon je je bank koppelen .. alle betalingen werden rechtstreeks van je bankrekening gehaald….

Bijdrager
    Shmoo

Dat was geen directe banktransactie, daar zat een een bepaalde Mollie -achtige dienst tussen alleen dat vertel je er niet bij. Die dienst is vorig jaar gestopt.

Bijdrager
    stefsegers

ik had idd zoiets vernomen…

Bijdrager
    essiw

Dat was click-and-buy volgensmij toch?

Bijdrager
    stefsegers

essiw… ja inderdaad dat was m!! Maar dat bestaat dus niet meer:(

Bijdrager
    essiw

Nee, maar tegenwoordig kan je wel in elke winkel apple tegoed kopen, dus het was ook niet meer nodig. Volgensmij had click-and-buy namelijk ook niet gewerkt voor een familieaccount.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Als je een family account hebt kan je aankopen alleen maar betalen via de creditcard van de beheerder.

Ik had voor mijn zoontje een itunes kaart gekocht, zodat hij zelf zijn in-app aankopen kan doen.
    Maar die worden gewoon van mijn creditcard afgeschreven.
    Je hebt dus, bij het afrekenen, geen keuze hoe je wilt betalen.

Bijdrager
    Joid

Een creditcard is nodig omdat Apple er zeker van moet zijn dat de hoofdgebruiker bij Family Sharing meerderjarig is.

Om de een of andere reden is dit bij Family Sharing belangrijk, maar ik weet niet meer precies waarom. Juridisch gedoe was het.

Bijdrager
    Joid

@eagerb0bnerd
    Dan heeft je zoontje de Gift Card al op gemaakt, of je hebt het niet aan zijn eigen AppleID gekoppeld.

Aankopen gaan altijd eerst van Gift Card af. Als saldo daarvan op is, gaat het van creditcard af.

Werkt het bij jou niet zo, dan zou ik contact opnemen met Apple.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.