18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Ganymedus

Bandje kopieren naar CD

Weet er iemand hoe ik zo goed mogelijk een casette bandje kan kopieren naar cd?

Ik heb een casette deck, een walkman en een imac G4-800 15″tft.

Het moet wel een gratis of zeer goedkope oplossing zijn, daar het een eenmalige aktie zal zijn, of misschien tweemalige aktie. Het is een bandje dat opgenomen is bij een concert, dus er zitten geen pauzes in, maar wil op de cd wel pauzes maken. Iemand een goede suggestie?? Pleaseeeeeeeee?:)
    Oh ps dit is niet illegaal verkregen muziek. We hebben het bandje gekregen als een officiele opname, mijn vriendinnetje zong namelijk in het koor.:) Wil het gewoon graag op cd zetten, o.a. omdat mijn vriendin alleen maar een cd-speler heeft.:)

Moderator
    unSOUND

Amadeus II is een optie….

Heeft een 15 dagen trial, maar hij rekend alleen de dagen dat je het ook gebruikt !

Je sluit je Cassette aan, begint met opnemen, en waar een nieuw nummer begint druk je op de M op je toetsenbord. Daarna kan hij alle muziek tussen de markeringen als losse AIFF nummers maken. Deze gooi je in iTunes of Toast, da’s alles.

Succes. :)

Bijdrager
    Ganymedus

Klinkt goed, THNX

Bijdrager
    sabine

Aanvullend vraagje: hoe sluit ik mijn cassettedeck aan op mijn Mac?

(ik dacht dit is mooi in de trant van het onderwerp, dus nog niet gezocht)

Moderator
    unSOUND

Verschilt per Cassette-speler en per Mac.

Als je een Cassette deck aansluit heb je een jack-naar-tulp kabel nodig, deze gaat dus van de line-out van je deck naar de line-in of mic-in van je Mac.

Als je een walkman aansluit heb je een jack-naar-jack kabel nodig, deze begint en eindigd dus op een stekker zoals je koptelefoon heeft. deze doe je in de koptelefoonaansluiting van je walkman en op de line-in of mic-in van je Mac.

Heeft je Mac geen line-in of mic-in, kun je een iMic overwegen. Dit aparaat sluit je aan op een USB poort, en heeft een line-in en mic-in.

Het opname volume kun je regelen via systeemvoorkeuren, en via de meeste programma’s.

Bijdrager
    Fokker3
    ”sabine”

Aanvullend vraagje: hoe sluit ik mijn cassettedeck aan op mijn Mac?

(ik dacht dit is mooi in de trant van het onderwerp, dus nog niet gezocht)

Met elkaar verbinden via een dubbele tulp stekker naar mini-jack (zoals deze hieronder; alleen in de Apple Store zijn ze veel te duur; elke audio-zaak kan je er eentje leveren voor een eurootje of 2). Tenminste, als je Mac een audio-input heeft! Anders zul je aan de iMic moeten of zoiets, of iemand charteren die het voor je kan doen.

Edit: weer tegelijk met unSOUND bezig geweest;-)

Moderator
    unSOUND
    ”Fokker3″

Edit: weer tegelijk met unSOUND bezig geweest;-)

Wat een snelle rakkers zijn we toch hè ?

:P

Bijdrager
    sabine

Dank dank dank, laat ik dat fijne kabeltje al in huis hebben. Nou dan gaan we binnenkort maar eens een poging wagen om die oude bandjes eens over te zetten (in sommige zit zelfs nog het nostalgische LP-gekraak)

Moderator
    unSOUND
    ”sabine”

(in sommige zit zelfs nog het nostalgische LP-gekraak)

Ik ken het, al mijn nieuwe muziek koop ik op 12″ vinyl, en neem ik om met mijn Mac, ik eb hetzelfde gekraak dus ook.

:D

Bijdrager
    Ganymedus

euhm klopt het dat ik op mijn imac nergens een mic in kan vinden?:(

Moderator
    unSOUND

Dat kan, ligt eraan welk type je hebt.

de TFT iMacs 17″ hebben line-in,
    en de 15″ modellen hebben het sinds ze USB 2 kregen,
    de 15″ modellen met USB 1.1 hebben geen line-in.

Dan is een iMic dus de way to go.

Bijdrager
    Ganymedus

Shit ik was een van de eerste zielen die zijn imac kocht…. nouja hmm dan maar met een windows bak:(

Bijdrager
    okkibokki
    ”Ganymedus”

Weet er iemand hoe ik zo goed mogelijk een casette bandje kan kopieren naar cd?

Ik heb een casette deck, een walkman en een imac G4-800 15″tft.

Ik dacht dat je een iBook ging kopen in Friesland ??? :?

Bijdrager
    JanV

Hmm, vorige gaat wel erg snel op slot. Maar goed, de zoekfunctie werkt ook goed.

Anyway, bedankt voor de snelle antwoorden Unsound en Dick.

Ik heb een simpele ministereoding waar boxen aanhangen via ‘losse draden’. Is het beter dus om die uitgang te gebruiken dan koptelefoon? Alleen moet je dus dan aan de ene kant van je snoer ‘nix’ hebben en aan de andere kant 3,5mm jack? Gewoon dopjes ergens afknippen mogelijk? :sealed: Of is da theel gek?

Ook zit er een Aux aansluiting op. Dus vertel mij wat beter is;)

Hoofdtelefoon, gewone boxingang, Aux?

Groet,
    JV

Moderator
    unSOUND

Ik zou gewoon een kabeltje trekken van de koptelefoon-aansluiting van de cassettespeler naar de microfoon ingang van de MacBook.

Bijdrager
    JanV

conclusie: 3,5mm > 3,5mm jack?

Moderator
    unSOUND

Yep. :)

Bijdrager
    Mono1

De aux uitgang is beter (qua impedantie) dan de hoofdtelefoonuitgang. Als de hoofdtelefoonuitgang te zacht staat, dan moet je op de ingang van de Mac te veel versterken en daardoor krijg je meer ruis. Als de hoofdtelefoonuitgang te hard staat wordt de ingang van de Mac overstuurd, dus krijg je vervorming. Je aux uitgang geeft een constant signaal. Verloopje dus van 2x aux naar 1 x mini-jack stereo.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.