9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    voor een apple en een ei

Bamboo of Magic Trackpad?

Ik wil toch een alternatieve besturingswijze voor mijn iMac gaan gebruiken, nl. met trackpad ipv met muis. Ik heb gezien dat het Magic Trackpad 69 euro is en een Wacom Bamboo Pen & Touch 89 euro. Magic Trackpad is van Apple dus ondersteunt misschien meer native multitouch bewegingen maar met de bamboo kun je ook met een pen bedienen.
    Wat raden jullie me aan?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Multitouch op de Bamboo is nauwelijks te gebruiken. De cursor springt vrolijk rond, klikt alles aan en als je wilt zoomen in een foto sluit ‘ie je venster. Een absolute afrader. Als je een tablet wilt kan je kijken naar de Wacom Bamboo Pen, deze werkt normaal. Voor multitouch kan je het beste een Magic Trackpad kopen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Met het oog op de toekomst (OSX Lion)
    Zeg ik Magic Trackpad.
    Maar als je er mee gaat tekenen en photoshopen enz zou ik voor de wacom gaan.

Bijdrager
    MrGlenneke

Ik heb de Wacom Bamboo Pen & Touch en het werkt geweldig!
    Zowel de multi-touch als de pen.
    Zoals Usain al zei, als je photoshopt dan zou ik de wacom kiezen.
    Photoshopen met een tablet gaat echt veel beter

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, op Windows zeker? Als ik met Bootcamp opstart heb ik er niet zo veel problemen mee, onder het Mac OS wel. En ja, ik heb de laatste drivers…

Bijdrager
    MrGlenneke

Sorry, vergeten bij te zeggen dat het tablet op een windows computer wordt gebruikt.

Bijdrager
    1984

Magic Trackpad vs. Bamboo Touch
    Conclusions

There is no clear “winner” between these two multi-touch tablets. The Wacom Bamboo Touch has limited multitouch features, but makes it up with four programmable buttons and its support for more Macs. It’s well-suited to power users. The Apple Magic Trackpad has the complete laptop multitouch experience but very limited customizability, and it doesn’t work with older Macs — and it can be even more limited with laptops than desktop Macs! bron en meer info

Bijdrager
    iep

Ik ben het met Waffle eens. De Bamboo is goed in het pen verhaal maar slecht in het touch verhaal. Als je het vergelijkt met de trackpads van Apple mis je niet alleen bepaalde gestures (1 en 2 vinger gestures zijn ondersteund op de Bamboo maar 3 en 4 vingers niet) ook de nauwkeurigheid en souplesse is iets waarbij de Bamboo het gigantisch aflegt tegen de trackpads van Apple. Als je dit gewend bent zal de Bamboo zekerste weten een grote teleurstelling worden. Ga je het echter op een Windows computer gebruiken dan kun je beter de Bamboo nemen omdat Wacom Windows prima ondersteund terwijl je bij Apple wat de randapparatuur (toetsenbord, muis en trackpad) betreft kunt fluiten naar die ondersteuning.

Bijdrager
    1984

Ga voor de Bamboo Fun Medium Pen & Touch NL Zoals de naam Touch al doet vermoeden, werkt het niet alleen meer met een pen, maar je kan nu echt vingerverven. Het is multi-touch, zodat hij ook ziet of je 1 of meer vingers gebruikt. Ben je een verwend trackpad gebruiker, nu kan je dat ook met je Macmini, iMac of je MacPro.
    Kan een tablet tegelijkertijd met een gewone muis gebruikt worden? Ja, een WACOM tablet kan tegelijkertijd gebruikt worden met andere muizen, track-balls, en andere invoerapparaten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.