29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    macad7

Balletje op muis scrolt soms alleen maar naar boven.. ??

Bij het scrollen m.b.v. het balletje op de muis kan ik soms alleen maar naar boven en niet meer naar beneden.
    Ik heb mijn iMac nog maar 2 weekjes dus dacht dat het aan mij lag maar nu 2 vrienden van mij (paar daagjes iMac) hebben het zelfde euvel..

Wij komen van Windows dus weten (nog) niet wat wij fout doen..

Kan iemand hier licht in de duisternis brengen??

tnx

Inactief
    Anoniem

De muis wordt heel snel vies. In de garantie gewoon terug naar de dealer. Zeggen dat de muis niet meer scrollt en dat je hem thuis al schoon gemaakt hebt. Maar dat het na een dag steeds weer terug komt. Je krijg meteen een nieuwe mee als het goed is.:D

Bijdrager
    macad7

Er zijn nu 3 muisen die hetzelfde probleem hebben en alle drie zijn ze nieuwe.
    Maar ook de computer zijn nieuw ?!?
    Ik vraag me af of er nog meer gebruikers zijn die dat probleem kennen.

Het gebeurt niet zo vaak hoor.. 1 of 2 keer per dag en de computer staat bijna de hele dag aan.. en wordt uiteraard gebruikt. :)

het lijkt mij een software probleem.. maarja.. ik ben nog maar een beginnend maccer :wink:

Bijdrager
    fuen

Jup, heb ik ook heel vaak, maar met wat schoonmaken is het meestal al opgelost :).

Bijdrager
    macad7

Wordt het zo snel vuil?? Binnen een paar dagen?
    Dan hebben we het elke week schoon te maken..

Kan het open? De logitech bij mijn Windows heeft een klepje maar hier zie ik niets..
    Of bedoel je alleen het balletje aan de buitenkant..
    .. Deze hebben we steeds schoongemaakt.
    Misschien een te vette huid voor de Apple muis..

Bijdrager
    fuen

Ik bedoel inderdaad alleen het scrollballetje.

Bijdrager
    ST

Ik ken het probleem ook. Mijn oplossing: koop een spuitbus met schone lucht. Te koop in elektronicawinkels. Een paar keer kort langs het scrollballetje blazen zou voldoende moeten zijn.

Bijdrager
    trabant

Ik ga me daar even dure spuitjeslucht kopen zeg! Apple kan gewoon geen muizen maken, let’s face it. Eerst die onmogelijke puck-muis, daarna zijn ze nog achterlijk lang doorgegaan met een eenknopsmuis en die MOAM (mother of all mice) die die Mighty Mouse eigenlijk had moeten wezen heeft het door zo’n stotterende clitoris ook niet kunnen waarmaken.

Het is zeer zeker géén softwareprobleem. Er zijn verschillende mogelijkheden en trucjes (speel eens met zoektermen in google) om die clitoris weer in het gareel te krijgen, hier vind je vast wel wat nuttigs, maar binnen de garantietermijn zou ik doodleuk met de muis teruggaan naar de dealer.
    Alleen dan is er een kans dat Apple leert dat bij een muis de functie bóven de vorm gaat.

Bijdrager
    TonHofmeester

wat het beste helpt bij mij is de muis loskoppelen en even flink over je spijkerbroek heen en weer halen , aansluiten et voila!!

Inactief
    Anoniem

De beste oplossing is: raam open, schop die muis buiten en koop iets dat wel werkt. De MM van Apple is een duivels gedrocht.:(

Bijdrager
    TonHofmeester

ja maar wat is een dan een goed en mooi alternatief dat wel altijd werkt? Want hij is wel mooi hoor ik heb hem nu een jaar en ik moet zeggen dat hij me wel goed bevalt als hij nukkig is moet je hem gewoon even mishandelen en daar schrikt hij van en gaat weer voor je werken.
    zo’n genius met zo’n enorm scrolwheel zie ik nou eigenlijk ook niet zo zitten.

Bijdrager
    Rik H.

Een brillendoekje over het clitje halen doet wonderen.
    En vooral geen chips of andere vettigheid eten als je met de MM aan het werk bent/gaat.
    Verder bevalt mij die MM prima, op dat schoonmaken na dan. Maar ook dat went.

Inactief
    Anoniem

Terug gaan naar je dealer en geld terug. Desnoods ram je de pui in:P

Bijdrager
    trabant

Nou nou, het is geen dode pixel met een bromtoon, hoor…

”TonHofmeester”

ja maar wat is een dan een goed en mooi alternatief dat wel altijd werkt? Want hij is wel mooi hoor ik heb hem nu een jaar en ik moet zeggen dat hij me wel goed bevalt als hij nukkig is moet je hem gewoon even mishandelen en daar schrikt hij van en gaat weer voor je werken.
    zo’n genius met zo’n enorm scrolwheel zie ik nou eigenlijk ook niet zo zitten.

Kijk hier bij MacMice eens rond. Ze hebben hier ook wederverkopers, in elk geval arktis.de in Duitsland.

Inactief
    Anoniem
    ”trabant”

Nou nou, het is geen dode pixel met een bromtoon, hoor…

Hahahaha :sealed:

Bijdrager
    juhe

pot jan dosie,

Mijn mm scrollde ook alleen naar boven, hem mishandeld door meerdere malen hardhandig over de
    korte broek te wrijven, been doet pijn, muis werkt weer. HOERA

Bijdrager
    Brainalyser

Tip(die altijd heeft gewerkt bij mij): Pak een schoon velletje papier en wrijf hem heel snel en hard over het velletje(zorg dat het balletje contact maakt met het velletje natuurlijk) daarna zal zij het weer moeten doen:)

Bijdrager
    Gaby

Hoef niet eens over jouw spijkerbroek, je iegen hand is al voldoende, maar dan moet die natuurlijk wel schoon zijn!

Inactief
    Anoniem

Hierom ga ik een nieuwe muis halen. Na de vakantie even naar Den Bosch om de (nog binnen de garantie) muis om te ruilen.

Bijdrager
    FerdiV
    Inactief
    Anoniem
    ”FerdiV”

Sukkels:P

Na acht keer op die wijze schoonmaken zul je wel merken dat het niet meer lukt… en dat dat kreng echt muurvast zit.

[size=28:068f0f2c1d]Kutmuis![/size:068f0f2c1d]

Bijdrager
    Dick de Roos

Volgens mij moet je de delen van dat laatste woord omdraaien.
    Of bedoel je iets anders?

:mrgreen:

Bijdrager
    truckdiver

als je je muis zelf graag opereert hier een handleiding
    http://web.mac.com/karelgil/iWeb/MacWebSite/MightyMouse.html

Inactief
    Anoniem

Iedereen moet toch inzien dat het een shit-muis is? Vroeger werkte elke muis volgens het principe van zo’n balletje, alleen kon je toen wel de onderkant openmaken, het balletje eruit halen en de wieltjes binnenin schoonmaken. Bij de Mighty Mouse kan dat allemaal niet… en dat is gewoon vragen om problemen.

Bijdrager
    Electr0n

Tip: Koop een fijne muis.
    Die knoppen aan de zeikant is al een kriem.
    Die lekkere clit is ook gewoon fucked….

Bijdrager
    Electr0n

In OMT 104 hebben ze hier ook nog een TIP over:)

Bijdrager
    n8n

Ik ondervind hetzelfde probleem als hier omschreven en heb nu Smart Scroll gedownload, kost $19 [size=8:1787798c46]maar dat hoeft niet[/size:1787798c46]

Dit werkt zo veel beter dan scrollen :lol:

Bijdrager
    gini

het is inderdaad iets dat al eens voorkomt. Het heeft te maken met zweet of vuil o onze handen. Heb je al eens een oud toetsenbord bekeken. Dan schik je toc als je ziet hoe vies dat dat kan worden. Het probleem van het scolballetje kan je eenvoudig oplossen door met op een nieet pluizende zakdoek goed wat ether of ammoniak te spuiten en dan goed over het balletje te wrijven. De ether verwijdert het laagje vet en door goed te wrijven wordt ook binnen het vuil verwijdert. Ether verdampt snel en na enkele ogenblikken werkt de muis terug als nieuw. Kost dus twee keer niets en probleem opgelost.

groetjes

Bijdrager
    Hajo Telding

Had er vandaag ook weer even last van. Balletje stevig over een velletje papier laten rollen en voilà…probleem opgelost. Beetje ‘creatief met muis’:-)

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.