4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wammes

Balen van gebuffer

Mijn MacBook 2 GHz Intel Core 2 Duo (1 GB 667 MHz) is via ADSL op internet aangesloten. Netwerk loopt via AirPort Extreme. Systeem is OS 10.6.7 SnowLeopard. Probleem: filmpjes kan ik niet zonder storing bekijken. Altijd moet er gebufferd worden. Dit gebeurt ook met muziek die ik vanaf internet wil beluisteren. Hoe kan ik dit verbeteren? Liefst zonder kosten.

Bijdrager
    LighScan

Wat geeft Speedtest.net voor resultaat weer?

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst van subforum iOS Apps (is voor programma’s die draaien op iOS, zoals iPhone en iPad) naar dit subforum.

Het hoeft hier niets mee te maken te hebben, maar tegenwoordig is 1GB RAM geheugen niet echt veel, eerlijk gezegd.

Bijdrager
    johnkeates

Bufferen is niet iets Mac-specifieks. Het is gewoon een buffer opbouwen van datgene wat je wil zien/horen. Op het moment dat er geen data is, en de buffer ook leeg is, dan moet de buffer opnieuw gevuld worden voordat je verder kan. Bufferen dus.

Het is altijd te herleiden, je begint bij: er is geen data, daarna ga je naar: waarom niet? Dan kom je bij: CPU te druk om data op te halen, of netwerk levert geen data. Dat eerste verhelp je door de CPU niet andere dingen te laten doen terwijl je iets wil zien/horen, dat tweede moet je weer onderzoeken. Als je netwerk geen data levert, is dat dan voor alles, of alleen voor datgene wat je wil zien/horen. Als het voor alles is, dan heb je een algemene netwerkstoring, maar is dat niet het geval, dan moet je weer verder zoeken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de streaming server wel data levert, maar dat het niet aankomt, maar het kan ook goed zijn dat de server geen data levert, en dan is er dus ook geen data die aan had kunnen komen. En zo ga je dus door tot dat je het probleem te pakken hebt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.