3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    thomasmuller

Bad sectors met smart utility

Hoi allemaal,

Ik heb een MacBook Pro 17″ 5,2 begin 2009 en heb hem al vaak opnieuw geïnstalleerd aangezien ik veel last had van de draaiende standbal. Gisteren heb ik hem weer opnieuw geïnstalleerd na een periode van ongeveer 6 maanden.

Nu heb ik het programma SMART Utility gedownload om mijn MacBook Pro te controleren. Dit had ik ook voor het herinstalleren gedaan. Toen gaf hij het volgende aan, maar nu ook na het herinstalleren:

– Pending Bad Sectors: 14
    – Reallocated Bad Sectors: 3375

Het lijkt erop dat er toch iets mis is. Heeft iemand ervaring met SMART Utility of is het verstandig om de MacBook Pro voor reparatie op te geven.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Je hd is kapot aan het gaan. Als ik jou was zou ik voor de zekerheid gaan backuppen en zelf een nieuwe hd in je MBP plaatsen. Moet niet al te moeilijk zijn; er zijn filmpjes op internet die dat laten zien en op de supportsite van Apple zal ook wel worden aangegeven hoe je dat moet doen.

Ik heb een MacBook Pro 17″ 5,2 begin 2009 en heb hem al vaak opnieuw geïnstalleerd aangezien ik veel last had van de draaiende standbal.
    Je kan in dat geval beter de oorzaak achterhalen dan steeds opnieuw installeren. Maar ieder z’n eigen denkwijze natuurlijk.

Bijdrager
    thomasmuller

Mmm oke, bedankt voor je reactie. Dan toch maar is laten repareren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.