7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Kiljon

Backupt Time Machine alle HD-partities en/of harde schijven?

Hoi,

Even wat vraagjes van een starter…

Vraag 1
    Als ik mijn harde schijf in meerdere partities verdeel, maakt Time Machine dan een backup van alle partities van de harde schijf of alleen van de partitie waar het OS op staat?

Vraag 2
    Ik overweeg om een SSD te laten installeren als opstartschijf en de huidige HD als data schijf te gebruiken. Maakt Time Machine dan een backup van het gehele systeem, dus van de SSD en de HD?

Groet,
    Sander.

(27 inch iMac, 3,1 Ghz quad Intel Core i5)

Bijdrager
    recoiller

Goede vraag, misschien kijk ik er overheen maar ik zie het antwoord niet bij die link staan..

Bijdrager
    Kiljon

Ik zie het antwoord er ook niet bij staan:

“Elke willekeurige schijf die is aangesloten op uw computer en die kan worden gebruikt voor het bewaren van reservekopieĆ«n, wordt weergegeven in de lijst. De lijst bevat de interne harde schijven, met uitzondering van de opstartschijf, en de meeste externe schijven. Als u een schijf hebt gepartitioneerd, worden de partities weergegeven.”

Dit gaat over waar TM de backup opslaat en mijn vraag is juist andersom: Backupt TM verschillende partities en/of harde schijven?

Bijdrager
    mowat

Als je in systeemvoorkeuren/timemachine / opties gaat dan je alle schijven , sticks , partities , mappen , e.d. aanduiden waar timemachine GEEN backup van moet maken.

Bijdrager
    Kiljon

@mowat Zeg je daarmee dat TM dus standaard alles backupt wat ie op de machine tegenkomt?

Bijdrager
    mowat

Ik weet het niet 100 % zeker , maar ik denk van wel , behalve de partitie waar timemachine zelf opstaat.
    Na mijn Lion installatie op een externe schijf begon timemachine tenminste ook mijn andere partities die niks met Lion te maken hadden te backuppen , tot ik ze via opties uitgeschakeld heb , inclusief mijn USB sticks.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.