13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    peejee2

Backups maken op tape??

Ik gebruik Retrospect versie 6.1.138 voor het maken van backups via netwerk in Mac OSX 10.4.11 en OSX 10.5.5
    Retrospect bevalt me alleen steeds slechter. Het is nogal instabiel op OSX. (Het maakt ook gebruik van de Rossetta emulator)
    Op zich zou ik wel graag mijn tape streamer willen blijven gebruiken. Nu zit ik wat te zoeken op OSX software voor backups dat ook Tape streamers ondersteunt maar daar kan ik niks op vinden.

Heeft iemand hier een alternatief gevonden dat Lacie tapedrives ondersteund netwerkbackups kan maken?

Bijdrager
    AppleNANdO

Kan je niet over stappen op een hard disk?

Bijdrager
    peejee2

Dat kan uiteraard wel maar dan moet ik een harde schijf kopen terwijl er hier nog een mooie tapedrive ligt waar genoeg data op kan. Dus mijn voorkeur heeft andere software voor de bestaande Tapedrive van Lacie. (AIT-1)

Verder vind ik tapes wel veilig omdat ik ze makkelijk kan meenemen of ergens anders kan opbergen.

Bijdrager
    AppleNANdO

Externe hard disk kan je gelijk overal mee naar toe nemen.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”AppleNANdO”

Tapes hebben hun voordelen dat ze goedkoper zijn als HD’s;-)

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”Martijn
    ”AppleNANdO”

Tapes hebben hun voordelen dat ze goedkoper zijn als HD’s;-)

1TB zie je al voorbij komen voor 110 euro.:? Dat vindt ik niet duur maar goed.

En met leopard heb je time machine werkt harstikke mooi icm een externe HDD.

Bijdrager
    peejee2

Mijn vraag gaat over alternatieve software voor Retrospect. Dus geen discussie graag over de keuze Tapes of HD’s :D

Bijdrager
    AppleNANdO
    ”peejee2″

Mijn vraag gaat over alternatieve software voor Retrospect. Dus geen discussie graag over de keuze Tapes of HD’s :D

Was alleen een tip :D

Bijdrager
    Barabas2005

BRU is zo’n beetje het enige Apple alternatief.

Bijdrager
    peejee2

OK! Ik zal kijken of dat wat is. Bedankt voor de tip! :lol:

Bijdrager
    McLangendorff

En anders commandline via tar of cpio, maar dat wil je als allerlaatste middel

Bijdrager
    macpro

Ik heb een tijdje geleden ook gekeken naar BRU, maar het is behoorlijk prijzig en mist de flexibiliteit die Retrospect wel heeft. Daarom blijf ik nog steeds bij Retrospect voor het maken van backups.
    Mij heeft het in ieder geval nog nooit in de steek gelaten.

Dat er wel verbeterpunten voor Retrospect weet ik en daar wordt op dit moment ook hard aan gewerkt. Een definitieve datum is nog niet bekend, maar er komt een nieuwe versie van Retrospect aan die weer helemaal up to date is.

Mijn advies is dan ook om te wachten op die versie voordat je investeert in nieuwe backup software.

Bijdrager
    peejee2

Klopt ik zag op de site dat er gewerkt wordt aan Retrospect X, een versie die Mac OSX native draait. Ik denk dat ik daar nog even op wacht idd.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.