11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

backupprogramma

Ik zoek een backupprogramma, Ik heb voorheen al Carbon Copy Cloner gebruikt en later Superduper, waarmee je als je eenmaal een backup had gemaakt de volgende keer alleen de wijzigingen kon laten opslaan. Dat laatste zoek ik. Helaas blijkt Superduper niet met netwerkschijven (Dlink DNS-323) te kunnen werken, die vind hij botweg niet (gemounte schijven).

Wie heeft er een idee?

Bijdrager
    Alwin

Ik ben erg tevreden met iMsafe.

http://homepage.mac.com/sweetcocoa/imsafe/

Ik ben hier nog geen beperkingen tegen gekomen.

Bijdrager
    Pieterr

Helaas blijkt Superduper niet met netwerkschijven (Dlink DNS-323) te kunnen werken, die vind hij botweg niet (gemounte schijven).

Ja hoor, die vindt ie wel: SuperDuper Not Writing to Network disk Image

Bijdrager
    KingAchille

Probeer iemand te vinden met een LaCie harde schijf te vinden. De back-up software die daarbij komt is uitstekend!! Stuur me even een PB, dan regel ik het wel.
    Mvg,

Bijdrager
    bare_nature

iMsafe is inderdaad erg goed. Gebruiksvriendelijk en (voor mij althans) heeft alles in huis wat nodig is.

BN

Bijdrager
    MacX

De beste software die er is om over het netwerk te backuppen is naar mijn idee ChronoSync. Wij gebruiken het in een netwerk met Mac ’s en PC’s en het draait op een MacMini die heel stabiel als netwerk-server dienst doet.

Bijdrager
    eubank
    ”KingAchille”

Probeer iemand te vinden met een LaCie harde schijf te vinden. De back-up software die daarbij komt is uitstekend!! Stuur me even een PB, dan regel ik het wel.
    Mvg,

Bedoel je silverkeeper? Dat is inderdaad prima (gratis) software en kan je hier downloaden:

http://www.lacie.com/silverkeeper/

Bijdrager
    Gates

let wel op.. Silverkeeper is “NOT an archive program. Only the current data on your source is maintained on your backup copy.”

Bijdrager
    bonestaak

hmm even imsafe Silverkeeper en chronosync opgehaald, alle drie heel even kort getest. Ik kreeg het idee dat Silverkeeper het snelst werkt.

In eerste oogopslag lijkt chronosync het mooist maar backupt maar langzaam even paar bestanden en dan staat hij weer tijdje stil.

Gewoon map kopieeren in finder zelf is ongeveer 9 mb/sec dat haalt geen van de programma’s maar mijn bedoeling is ook dat na de eerste keer ik alleen de gewijzigde files synchroniseer en daarvoor heb je dus weer zo’n backupprogramma nodig.

Voorlopig lijkt Silverkeeper de winnaar vanwege de snelheid.

Bijdrager
    eubank

Als je echt snelheid wilt kan je rsync gebruiken. Zit standaard in osx en gebruik je in de console. Als je de grafische variant wilt gebruiken kun je rsyncx downloaden.

Bijdrager
    bonestaak
    ”Pieterr”

Helaas blijkt Superduper niet met netwerkschijven (Dlink DNS-323) te kunnen werken, die vind hij botweg niet (gemounte schijven).

Ja hoor, die vindt ie wel: SuperDuper Not Writing to Network disk Image

Nou ik kan superduper starten en ik heb ook een link naar de volume, gewoon via ga gemounted maar ik kan hem nooit naar de destination slepen ook kiezen is niet mogelijk.

Jammer want superduper kon voorheen naar een firewire schijf met zo’n 7 MB/sec schrijven Nu heb ik een raid set met sata’s die moeten zeker 9 Mbyte halen want los kopieeren haalt deze dat ook maar met al deze programma’s hier genoemd kom ik niet verder dan zo’n 40 MB per uur. Dat schiet natuurlijk niet op.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.