9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    flok

backuppen van complete hardeschijf

Hi,

Is het bij de Mac ook mogelijk de complete harde schijf zodanig te backuppen dat je niet eerst heel macosx opnieuw hoeft te installeren om alles terug te zetten?
    Dus iets dat ’n bootable cd-r maakt die dan alles al dan niet automatisch terugzet.
    $$-ware oplossingen zijn ook goed

Bijdrager
    p.amir

Retrospect 5, kan dit. Ik gebruik het programma en heb hem al getest. Het werkt perfect en is een semi-professioneel programma.

zie http://www.dantz.com

succes!

Bijdrager
    dodo

http://www.bombich.com/software/ccc.html%5D
    Carbon Copy Cloner, geweldig programma!

Ben toevallig net zelf mijn Powerbookje aan het klonen naar mijn 120 GB externe HD om die vervolgens weer te klonen naar mijn iMac DV zodat ik overal hetzelfde heb… een perfecte installatie en 2 backups!

Bijdrager
    Josh

Silverkeeper (van LaCie) kan ook, nog niet aangewend. Echter de is CCC wel een prijswinnaar, zeg!

Bijdrager
    2manydjs

Hi,
    even voor de zekerheid;
    Ik wil één schijf kopieeren naar een andere schijf met CCC.
    Daar staat echter data op die ik niet kwijt wil.
    CCC wekt bij mij de indruk dat ie die bestanden gaat verwijderen…
    Doet ie dat ook??

Alvast bedankt!

update

Ik heb HS-L al gesproken op ichat, had me al uitgelegd dat ik bijna al mijn bestanden had gewist….

Bijdrager
    Ruben

Volgens mij is CCC inderdaad een 1-op-1 kopieerprogramma dat letterlijk de bytes van de ene naar de andere schijf zet, zoiets als “Ghost” voor het Wintendo platform. Dat betekend dus een letterlijke kopie van de originele schijf, met dus ALLEEN MAAR de data van die schijf, en niet wat je er al op had staan… maar ik ga nu eigenlijk alleen maar uit van wat ik hier in het forum erover voorbij heb zien komen, want ik gebruik heel het programma niet.:-P

Heb sinds kort Deja Vu eens aan het werk gezet voor een komplete backup. Dat leek goed te gaan, maar ben nu een heleboel data kwijt. Weet nog niet precies of het door Deja Vu komt, dan ben ik nog even aan het uitzoeken.

Bijdrager
    2manydjs

Ik ken deja vu niet, zou ik daar mee gewoon een kopie kunnen maken van mijn systeem naar een andere schijf?
    Zonder dat de doel schijf wordt gewist?

Bijdrager
    Ruben
    ”2manydjs”

Ik ken deja vu niet, zou ik daar mee gewoon een kopie kunnen maken van mijn systeem naar een andere schijf?
    Zonder dat de doel schijf wordt gewist?

Ja, in principe wel. Maar ik heb het dus, om eerlijk te zijn, nog maar één keer laten lopen en kwam er een paar uur later achter dat ik zaken kwijt was. Nu ben ik in de die periode veel aan het kloten geweest met harddisks verwisselen en renamen etc, dus ik denk niet dat het door Deja Vu is gekomen, maar dat ga ik dus eerst even uitzoeken voor ik het weer probeer. Door even een zoekaktie op het forum, want ik heb Deja Vu hier al regelmatig voorbij zien komen als onderwerp.

Bijdrager
    Jeanke

Ik heb mijn volledige HD gekopieerd naar een externe HD van LaCie met het programma Silverkeeper.
    Ondertussen ook voor een tweede maal. SK vergelijkt dan beide versies en voegt toe hetgeen nieuw is en update hetgeen vernieuwd is. Voor dit laatste vraagt hij wel een bevestiging.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.