5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    caslie

backuppen naar timemachine lukt niet

hallo,

Ik wou gisteren een partitie maken voor bootcamp maar het gaf een melding dat er geen partitie gemaakt kon worden omdat er sommige bestanden niet opgeschoven kunnen, dus dan maar een backup maken en os x er opnieuw opzetten zodat ik wel kan partitioneren.

Ik sloot dus mijn harde schijf aan op mijn macbook pro en begon te backuppen, maar na een kwartier kwam er ineens een melding dat de backup mislukt was omdat mijn harde schijf ontkoppelt was. Uit het niets, ook was er een melding gekomen dat de schijf verkeerd verwijderd werd.
    Ik heb dit probleem nog eens gehad toen ik een paar maanden geleden met mijn vorige macbook een backup probeerde te maken voor mijn nieuwe macbook, uiteindelijk had ik gewoon via de migratie assistent en firewire mijn oude macbook naar de nieuwe gebackupt.

Dus als het bij beide macbooks gebeurt moet het wel aan de harde schijf liggen. het gaat om een Lacie Lacinema Classic van 500GB.
    Ka iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.

L.

Bijdrager
    mark-a-mac

Probeer eens met CCC of SuperDuper een backup te maken. Maar het lijkt erop dat de USB-verbinding hapert. Andere kabel? En nu ik erover nadenk: is je Lacinema wel HFS-journaled geformatteerd? Zo uit de winkel was’ie dat vast niet (schijf werkt zelf met FAT32).

Bijdrager
    caslie

Is dat even handig als time machine?
    en heb al geprobeerd met verschillende kabels, het gebeurde oo kal eerder met mijn vorige mb. en als je een backup maakt met time machine wist het automatisch je schijf en formatteert die het naar hfs.

Bijdrager
    mark-a-mac

Ik wist niet dat je wel al geslaagde backups had gemaakt. Tja, ook een externe harde schijf kan kapot gaan, meer kan ik er zo niet over zeggen. TimeMachine heeft wellicht de voorkeur, maar die andere twee zijn m.i. iets rauwer (je ziet wat beter wat er gebeurt).

Bijdrager
    caslie

ja denk ook dat het aan de hd ligt, maar ik heb al een oplossing gevonden.

Ik heb een nieuwe partitie kunnen aanmaken voor bootcamp nadat ik een schijfherstel had gedaan vanaf de installatie disc van mac os x.

Dus mijn probleem is opgelost. nu nog uitkijken naar een nieuwe hd:)

merci voor de reacties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.