10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    MCNONAMUS

Backuppen en dan installeren van div. programma’s

Ik heb de duidelijke topics over backups maken gelezen, maar heb even twijfel.

Ik had op de HDD een mapje aangemaakt met daarin downloads e.d. met het idee dat ik die nodig zou kunnen hebben bij een volgende installatie.

Na een veel voorkomend beginners probleem (per ongeluk mijn korte naam editten 8) ) was ik mijn instellingen kwijt en vreemd genoeg kan ik die map ook niet meer vinden. (ik had er niks aan gewijzigd met het idee dat ie publiek zou zijn).

Ik wil nu mijn installatie opschonen, en een backup maken. Vervolgens wil ik de programma’s Acrobat Creative en Roxio 7 erop zetten.

Voordat ik dat allemaal doe wil ik dus even zeker zijn dat elke folder die ik hiervoor als backup maak, straks weer bereikbaar is.
    Ik heb 1 HDD, en (nog) geen separate partitie aangemaakt.

Doe ik het zo goed:
    – kopie van downloads van mij naar een USB stick.
    – Backup maken met Silverkeeper (heb ik al gedaan voor de 2 accounts)
    – Her-installatie (om overtollige talen en drivers weg te laten)
    – Weer backuppen (tvoor toekomstig gebruik)
    – Achtereenvolgens de gewenste programma’s installeren
    – Backup maken (ik maakte altijd op windloos een kaal image en een volledige met programma’s, zodat ik snel terug kon)

Many thx alvast!

Bijdrager
    Xenophon

Zo te merken heb je ook de ‘slechte’ Windows gewoontes meegenomen. :P

Bijdrager
    MCNONAMUS

Hoe kan ik die wissen van mijn HDD? :P :P

Geblokkeerd
    Carp
    ”MCNONAMUS”

Ik wil nu mijn installatie opschonen, en een backup maken. Vervolgens wil ik de programma’s Acrobat Creative en Roxio 7 erop zetten.

Dat is dus helemaal niet nodig om te doen wat je van plan bent.
    Als je OSX gewoon goed draait,…zou ik alleen een goede back-up maken als je die nog niet hebt,..Carbon Copy Cloner of Super Duper doen dat simpel voor je….maar vergeet die USB stick en gebruik liever een FireWire externe HD. Je kunt dan ook opstarten vanaf die back-up.

Je kunt ook eerst Acrobat en Roxio installeren en daarna een back-up maken.
    Kijk ook eens bij http://www.macmiep.nl/ voor meer vragen voor beginners.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Raar, terugkomend probleem: bij Macmiep werkt bij mij de site niet goed, en blokt mijn router weer eens volledig (zie ander topic) terwijl ik hier de laatste dagen geen last van had.

Nog erger ik kan Roxio niet installeren, heb de originele cd met CD key, maar kan een teken niet vinden: het is •• maar dan boven in, en het moet dus uit  1 :cry: teken bestaan!

De key opbouw is XX-XXXXX-XXXXX-XX**XX, maar dat laatste stuk mogen maar 5 codes zijn.
    Ik heb van alles geprobeerd, op de cd is het niet erg goed leesbaar, maar 2x ** klopt niet, etc. etc.

Er staan echt 2 puntjes en ” continue” kan niet doordat de code onjuist is en blijft dus vanwege de lichtgrijze tint dus niet mogelijk.[/b]

Geblokkeerd
    Carp

Misschien handig voor ons te weten , wat voor Mac heb je,..en welke browser gebruik je? Het lijkt erop dat je meer fouten in je systeem hebt,..heb je dmv schijfhulp de schijfpermissies al eens hersteld? FireFox al geprobeerd?

Roxio; dat teken bovenin..ik begrijp niet echt wat je bedoeld. Als jouw CD key meer cijfers heeft lijkt me het probleem elders te liggen. Hoofdletters gebruiken trouwens,…en wat ook wel eens helpt om na de serial een spatie te tikken.

Dus graag wat meer info.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik heb een nieuwe MBpro met de nieuwste software.

Met dat tekentje bedoel ik een : maar dan 90gr gedraaid en dan boven in.

Had trouwens ook dit gevonden:

Due to error on the label, some copies of the Toast 7 TSID/CD-Key have been inverted. Try using the 17 character TSID (alpha-numeric) when prompted for the CD-Key.
    Make sure that you are entering 17 characters for the CD-Key. If the Key doesn’t have 17 characters, it is not valid.
    Another reason a CD-Key may not be accepted is if it is pirated version of our software or CD-Key.
    Click here if you cannot find your CD-Key.

De TSID is hier maar 12 cijfers (grrrrrrrr), en de cd is van Roxio…geen kopie!

MacMiep daar werken enkele keuzes wel en veel niet, heb Firefox er nog niet opstaan, Safari beviel eigenlijk prima;-)

EDIT: het lijkt een umlaud trouwens, maar dan is de code volgens roxio nog niet juist.
    Als ze al niet eens en normale serial kunnen aanmaken, voorspeld dat weinig goeds….
    Is er een beter (gratis) alternatief dan roxio, of is dit het beste.
    Anders moet ik namelijk tot maandag wachten om de boel op de zaak te checken.

Geblokkeerd
    Carp

Erg vreemd dat teken, mi een systeemfoutje, daarom het advies de schijfpermissies te herstellen.
    Geen resultaat? Safari heeft ook een probleem want MacMiep draait uitstekend hoor, probeer dan FireFox eens.

Tja die tekst spreekt voor zich , maar vreemd dat jouw key slechts 12 cijfers kent.
    Welke Toast [Roxio] is het? 7 of 8 ?

Bijdrager
    MCNONAMUS

Toast 7.

Schijf permissies herstellen, dat snap ik niet helemaal.

Ik kan namelijk o.m. Office wél installeren.
    (wel handig: ik weet nu wel hoe die speciale tekens werken, maar da’s bíjzaak)

Geblokkeerd
    Carp

Als je MacMiep niet kunt bekijken moet ik het maar ff zo doen dan;

Ga naar Programma’s/Hulpprogramma’s/schijfhulp/
    Klik in dat venster op je Tiger disk, wel op de gegeven naam,…dan zie je dat onderin dat venster ‘herstel volumebevoegdheden’ aanklikbaar word,…klik erop en laat dat zijn werk doen.
    Probeer Safari dan nogmaals.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.