3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Jinta

backupfilmpje op dvd niet meer er af te halen

Ik heb al een paar DVD’s als backupschijf weten te beschrijven . Werkt prima, alleen merk ik nu pas dat de .mov filmpjes niet meer als zodanig op de DVD staan.
    De foto’s kan ik er nog prima afhalen, maar de filmpjes zijn veranderd in .VOB bestandjes die ik du sniet meer als los te bewerken filmpjes kan gebruiken.
    Of is dit nog wel mogelijk?
    Hoe moet ik anders de .mov-bestandjes wegschrijven, zodat deze in de originele staat er weer af te halen zijn?

Alvast dank

Bijdrager
    Richele

Je hebt waarschijnlijk je .mocv bestanden op Toast gegooid terwijl Tost ingesteld stond op Video DVD. Toast bouwt dan de .mov films om naar een video DVD. De foto’s worden een slideshow. Het moet je overigens opgevallen zijn dat Toast er wel heel lang over deed om die DVD te branden(?). Je moet als je de .mov bestanden wil beware gewoon bakken als Data (DVD (udf) dan blijven het gewoon .mov bestanden. De originele filmpjes zijn nu mpg2 geworden (in de .vob file), je kunt ze er proberen uit te halen met het programma DVDxDV te vinden via http://www.versiontracker.com), maar houdt er rekning mee dat de kwaliteit afgenomen kan zijn ten opzichte van de originel .mov files.

Bijdrager
    Jinta

dank je richele:-)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.