9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    marceljanssen

Backup.app 5 Gb limiet?

Ik gebruik Backup.app om een kopie van mijn files een veilig onderkomen te geven op een netwerk HD. Ik kom tot de ontdekking dat als mijn files bij elkaar groter zijn dan ongeveer 5 Gb (soms gaat effectief 5,4 Gb goed) dat Backup de sessie stop zet. Het levert een foutmelding -36 op. Alles onder de 5 Gb gaat probleemloos.

Ik gebruik een Iomega Network Disk. Verbonden met een linksys router. Als test heb ik een file van 7 Gb gemaakt en dat kan ik zonder problemen kopieren over het netwerk.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Heeft backup een limiet of moet ik het ergens anders zoeken.

Grtn, Marcel

Bijdrager
    JWB

Hoe is deze schijf geformateerd?

FATt32<4GB
    NTFS>4GB

Bijdrager
    marceljanssen

Hoe kan ik dat achterhalen?

Bijdrager
    dintel

Als je op het icoon van de harde schijf gaat staan > rechtermuisknop > toon info > kijken bij structuur

Ik hoop dat het werkt

Bijdrager
    marceljanssen

Je kunt de structuur van een netwerk disk niet achterhalen via ‘info’. Wel de vorm van verbinding en dat is ‘Windows-indeling (SMB/CIFS). Vreemd maar dat za; wel de Iomega disk zijn, want ik heb verder geen Windows in het netwerk.

Volgens de Iomega site[/url] is de disk FAT32 geformateerd. Dat is dus het probleem.
    https://iomega-na-en.custhelp.com/cgi-bin/iomega_na_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=75*fKrzi&p_lva=14529&p_li=&p_search_text=&p_faqid=110&p_created=1072727084

(M)

Bijdrager
    CaDoc

Als je geen heel grote files zoals DVD-schijfkopieƫn hebt kan je het eens met bijv. Chronosync proberen.

Bijdrager
    CalmCruiser
    ”marceljanssen”

Je kunt de structuur van een netwerk disk niet achterhalen via ‘info’. Wel de vorm van verbinding en dat is ‘Windows-indeling (SMB/CIFS). Vreemd maar dat za; wel de Iomega disk zijn, want ik heb verder geen Windows in het netwerk.

Volgens de Iomega site[/url] is de disk FAT32 geformateerd. Dat is dus het probleem.
    https://iomega-na-en.custhelp.com/cgi-bin/iomega_na_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=75*fKrzi&p_lva=14529&p_li=&p_search_text=&p_faqid=110&p_created=1072727084

(M)

je kunt dat ding natuurlijk even aan je mac hangen :?

Bijdrager
    dintel
    ”CalmCruiser”
    ”marceljanssen”

(M)

je kunt dat ding natuurlijk even aan je mac hangen :?

Heb ik ook al eens een keer geprobeer met mijn Iomege Network Disk maar dat werkt niet.

Bijdrager
    marceljanssen

Het klopt wat ‘dintel’ zegt. Daar ben ik nu ook achter. Het type Iomege Network Disk dat ik heb kan alleen maar in een netwerk aangesloten worden. Er zit alleen een UTP aansluiting op. Geen USB of FW.

Toch blijft het vreemd dat ik zonder problemen een file van 7 Gb ernaar toe kan kopieren en dat backup blijft hangen bij gemiddeld 5 Gb…

Grtn, (M)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.