5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    rapplew

Backup Whatsapp

Wie kan me helpen. Ik zit me het volgende 2 uitdagingen.

Voor mijn vrouw heb ik een nieuwe(re) iPhone gekocht. en nu wil ik voor haar meteen een eigen Apple ID aanmaken. Echter we willen graag alle whatssapp berichten overzetten naar die andere appleID.  Kan dit?

Daarnaast heb ik het volgende probleem dat de data van de whastapp een dikke 8.8 GB groot is en dat ik het e.e.a. nier kan back-uppen.

Mijn iCloud is 50GB, echter krijg de melding dat er ook ruimte moet zijn op de telefoon zelf.  Maar deze zit vol. Hoe kan ik het e.e.a back-uppen?

Wie kan me helpen met deze twee uitdagingen

Robert

Bijdrager
    McPim

Om je WA backup naar een ander AppleID over te zetten: inloggen op de oude iPhone met het nieuwe AppleID en dán een WA backup maken. Daarna kun je op de nieuwe telefoon de backup terugzetten met het nieuwe AppleID.

Zit je nog steeds met het ruimteprobleem, tsja, dat kun je alleen zelf oplossen door andere zaken eerst te verwijderen (en eerst een backup maken). Foto’s of video’s bijvoorbeeld, of apps met veel data.

Bijdrager
    GoeieDag

Eigen Apple ID is altijd een goed idee!

Log eerst met de gebruikte Apple ID in in de nieuwe iPhone, start WA en laat hem de reservekopie terug zetten.

Dan uitloggen uit die iCloud account, de nieuwe van je vrouw erop zetten en dan weer een WA reservekopie laten maken. Dat zou moeten werken.

Edit: ik zie nu de reactie van @mcpim; in feite geeft hij hetzelfde aan alleen de volgorde is wat anders.

BTW: 9 Gig in WA; zou je niet een wat van al die ‘leuke’ zooi, zoals filmpjes, opruimen?!

Bijdrager
    rapplew

We gaan het e.e.a. proberen, Nu eerst WA back-uppen

Bijdrager
    McPim

Ik kan even geen voor- of nadelen bedenken, volgens mij moeten beide manieren inderdaad hetzelfde resultaat opleveren.

(off-topic: Wat een waardeloze forum-software trouwens, dat je recente reacties van anderen alleen ziet als je ingelogd bent. Dat was ik weer even vergeten, nog steeds niets verbeterd hier..)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.