8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

Backup via internet op een andere locatie maken

Allen,

Ik wil graag een back-up maken van mijn iMac en mijn Mac Mini op een andere fysieke locatie (waarschijnlijk bij mijn ouders). Ik gebruik hiervoor thuis Time Machine & Time Capsule.

Ideale situatie is dat het automatisch gebeurd bv 1 x per week en dat het via Time Machine kan. Hebben jullie hier een idee over hoe ik dit het makkelijkste kan doen en waar ik op moet letten. Het gaat voornamelijk om de foto’s, maar de iphoto bibliotheek van +25 GB is niet eenvoudig te kopieren via de lucht. er moet toch een goede manier zijn.

Ik heb hier naar gekeken WD My book live maar ik weet niet of het hiermee lukt.

Gr,
    Niels

Bijdrager
    Pasav

Ik gebruik hier voor ChronoSync en ChronoSync Agent. Werk goed. het helpt als je de eerste back-up op locatie doet zodat er alleen maar wijzigen gedaan worden.

Bijdrager
    Nielso
    Pasav op 13 september 2011

het helpt als je de eerste back-up op locatie doet zodat er alleen maar wijzigen gedaan worden.

Zoiets had ik al gedacht ja.

Ik gebruik hier voor ChronoSync en ChronoSync Agent. Werk goed.

Wat voor schijf gebruik je? En heb je deze fysiek op een andere locatie staan?

Bijdrager
    Pasav

Ik gebruik idd gewoon een extra disk aan een machine aan de andere kant.

Bijdrager
    Nielso

Ik gebruik idd gewoon een extra disk aan een machine aan de andere kant.

Ik moet dus een remote verbinding maken met de andere Machine? (in mijn geval zal dat een windows zijn)? Hier moet ik me dan nog even in verdiepen. Het mooiste zou zijn als ik rechtstreeks een Internetkabel in mijn externe harde schijf kan stoppen.

Bijdrager
    jvers

Ik gebruik gewoon een VPN verbinding! Ideaal!

Bijdrager
    Bertusmaximus

http://www.superflexible.com/ werkt echt super, je kan overal heen laten syncen.
    Gewoon je basisbackup thuis maken, daarna alleen maar je bestanden bijwerken via de internetverbinding.

Bijdrager
    Industriousiris

Ik heb hier naar gekeken WD My book live maar ik weet niet of het hiermee lukt.

iomega heeft ook iets dergelijks: personal cloud en ik was ook wel erg benieuwd of dat voor ons zou werken. Ook ik zoek namelijk een manier om een backup te maken op een andere locatie en dan niet bij een bedrijf met opslag ergens weet ik veel waar met maandelijkse kosten. En synchronisatie zou ook wel erg handig zijn idd. De iTunes server op die iomega HD lijkt me ook erg handig!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.