4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

Backup van Apple op MobileMe

Het Backup programma van Apple (dat parapluutje), maakt hij een backup van alles elke keer of doet hij alleen wat er is veranderd? Ik ben nu bezig met mijn foto’s uit iPhoto te backuppen, maar dan wil ik niet dat hij elke keer alle foto’s backuped, maar alleen degene die erbij zijn gekomen. Hoe zit dat? Thanks.

Bijdrager
    Lustigson

Ik zit op m’n werk te Windowsen en kan het dus niet checken, maar volgens mij kun je bij een back-up aangeven of ie ‘full’ moet zijn — telkens alles back-uppen, dus — of ‘incremental’ — alleen wijzigingen ten opzichte van de vorige back-up.

Bijdrager
    Hailstorm

Backup maakt inderdaad gebruik van incremental backups. De eerste backup is dus groot, degene daarna zijn alleen de wijzigingen op de voorgaande backup.

Bijdrager
    friesappeltje

Het meest handige is wel om, naast de ‘incremental’ back-ups op geregeld nieuwe ‘full’ backups te draaien.
    Zorg dat je hier een vast patroon in krijgt. Bijvoorbeeld iedere maand 1 volledige backup (waarbij de vorige mag komen te vervallen) en daarna bv. wekelijks een incremental backup.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.