5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Beertjeman

Backup Thunderbird

Ik wil een complete backup maken van Thunderbird zodat ik de mail over kan zetten naar een nieuwe G5.

Is hier speciale software voor?

Bijdrager
    sypie

Exporteerfunctie van Thunderbird? Als je de mail gaat exporteren naar een bestand wat Thunderbird voor je aanmaakt dan kun je dat bestand kopieren en op de andere mac importeren. Als het goed is staat dan alles op de juiste plaats in je nieuwe Thunderbird.

Bijdrager
    Beertjeman

Waar zit die exporteer functie?

Bijdrager
    sypie

Als het goed is onder je Thunderbird menu.. ( ik heb zelf geen thunderbird maar ik neem aan dat een beetje fatsoenlijk e-mail programma de boel kan exporteren.

hier kun je dat soort vragen terugvinden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Beertjeman”

Ik wil een complete backup maken van Thunderbird zodat ik de mail over kan zetten naar een nieuwe G5.

Is hier speciale software voor?

Misschien wel, maar nódig heb je die niet. Wat je doet is de Finder openen en naar de volgende map gaan: Bibliotheek/Thunderbird/Profiles/[iets].default/Mail/Local Folders/ (let op dat [iets] hier staat voor acht willekeurige letters en cijfers). Door de volledige inhoud van Local Folders gewoon via je netwerk of een CD-ROM te kopiëren naar dezelfde map op je nieuwe computer (waarbij [iets] anders zal zijn dan op de oude, maar dat geeft niet), zijn al je oude mailtjes gelijk beschikbaar in Thunderbird.

Mocht je in Thunderbird op de nieuwe computer al mappen aangemaakt hebben, zorg er dan wel even voor dat die andere namen hebben dan de mappen op je oude computer. Ook zou ik, als ik jou was, even kijken of er berichten staan in de standaardmappen (Postvak IN, Concepten, e.d.) op je nieuwe computer; zo ja, maak dan eerst even een paar nieuwe mappen aan met duidelijk andere namen en verplaats de mailtjes daar naartoe, voordat je bestanden gaat kopiëren. Dit wederom om overschrijvingen te voorkomen.

Verder zou ik aanraden om alle berichtenmappen eerst te comprimeren in Thunderbird, via het menu Bestand -> Mappen comprimeren. Op die manier krijg je (als het goed is) geen problemen met oude, gewiste mailtjes die toch weer verschijnen.

”sypie”

Als het goed is onder je Thunderbird menu.. ( ik heb zelf geen thunderbird maar ik neem aan dat een beetje fatsoenlijk e-mail programma de boel kan exporteren.

Ik kan geen exporteerfunctie vinden in Thunderbird. Echter, Thunderbird gebruikt (een variant van) het mbox-formaat, dus zo’n beetje elke andere mailer kan de berichten óf onmiddelijk gebruiken als je alleen maar het mbox-bestand kopieert, óf de berichten importeren, dus echt een probleem is dit niet, denk ik.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.