15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Backup programma voor iPhoto

Bestaat er een prog. welke een backup/synch. kan maken van Iphoto.
    Het gaat me alleen om Iphoto!
    Wat ik nu doe is eens in de zoveel tijd een externe harde schijf op mijn mac aansluiten en dan middels forklift de map iphoto library synchroniseren.

Maar bestaat er ook een andere manier?
    Ik weet dat time machine ook het e.e.a. kan. maar die gebruik ik voor de standaard pakket (zo gezegd)
    Het gaat me dus puur om iphoto.

Bijdrager
    LighScan

Ik begrijp niet goed waarom het met Time Machine niet kan. Deze houdt ook gewoon een volledige back-up bij van je iPhoto library, en de wijzigingen.

Bovendien mag je niet vergeten dat een back-up geen “opslag” is!

Bijdrager
    Mauricio

@LighScan inderdaad..

TimeMachine is een prachtig stukje software dat 100% compatible is met iPhoto. Zeker i.c.m een TimeCapsule..

@rwestera Ik begrijp het niet..
    Wat bedoel je met ‘de standaard pakket’? Het enige wat je in TimeMachine kunt instellen zijn de mappen die je niet wilt backuppen.. ik ga er van uit dat je je afbeeldingen map niet als uitzondering hebt toegevoegd.

Zorg dat je TimeMachine schijf verbonden is met je Mac en open iPhoto eens, klik (of open) voor de grap TimeMachine eens. Als het goed is zie je dat TM allemaal verschillende versies van je bibliotheek heeft bijgehouden.

Inactief
    Anoniem

Het kan zijn dat ik het e.e.a. wat omslachtig omschrijf.

Het klopt TM is een prachtige programma.
    en yeb ik heb de map afbeeldingen niet als uitzondering toegevoegd.

Wat ik bedoel met “standaard pakket” is bijv backup voor mail en documenten en prog.
    Ik zou het namelijk niet heel erg vinden dat dit kwijt wordt geraakt. Niet dat ik er op zit te wachten maar ik zou het minder erg vinden dan het verliezen van foto’s
    Zat dan ook te denken om het”standaard pakket” via TM te doen en dan als extra (op een aparte externe schijf) een backup van de foto’s!

Misschien denk ik wel veels te moeilijk!

Bijdrager
    leema118

Misschien dit iets voor je?

Chronosync

Deze gebruik ik voor verschillende back-up’s naar meerdere Hd’s

Cees

Bijdrager
    Mauricio

Waarschijnlijk denk je veel te moeilijk…

Kijk anders naar de ingebakken applicaties rsync i.c.m crontab en launchd (console apps, zitten standaard bij OSX)

Inactief
    Anoniem
    Mauricio op 01 november 2010

Waarschijnlijk denk je veel te moeilijk…

Kijk anders naar de ingebakken applicaties rsync i.c.m crontab en launchd (console apps, zitten standaard bij OSX)

Ik heb net eens gekeken hoe ik de foto’s (welke op een andere externe schijfstaan tohiba) middels TM kan laten backup’en. zonder dat de rest van deze schijf wordt gebackt-up.
    Nu kan ik deze schijf niet bewerken.. en ook niet verwijderen. zie foto
    /Users/robertwestera/Desktop/Schermafbeelding 2010-11-01 om 22.40.39.png

Je zit ook dat hij lichter is van kleur.?? wat nu?

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    prullenbak

Of je kopieert zo af en toe je iPhoto bieb naar de externe HD…je weet wel. Met command+c, command+v.

Bijdrager
    MouseMighty

Vooral TimeMachine blijven gebruiken als backup applicatie……Zie je dat vinkje staan? “Waarschuw nadat oude reservekopieĆ«n zijn verwijderd”. Te laat…… want die ene foto die je gewist maar toch wel wil hebben niet meer in je TM backup staat. Wil je backup of wil je een archief? Beste manier? Tip van Prullenbak. Of er zelfs echte fysieke backup (schijf/dvd) van maken.

Bijdrager
    prullenbak

@mousemighty

Die foto die je had verwijderd maar toch wel wil hebben, had je dan niet moeten verwijderen. TimeMachine maakt backups, geen archief.

Dat doet de manier die ik aandraag overigens ook niet. Tenzij je telkens een nieuwe kopie maakt en dus niet overschrijft.

Bijdrager
    MouseMighty

Nee ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik wijs mensen (TS) er even op dat TimeMachine geen archiverings programma is maar een zgn incremental backup. Je zal ze de kost moeten geven die denken dat alles wel via TimeMachine terug te halen is. Ook die foto/document/mapje dat toch weggedonderd is. Bedenk dus goed wat je wil hebben. Als je al je foto’s wil bewaren zal je inderdaad moeten “archiveren” en dat is wat anders dan (incremental) backuppen.

Bijdrager
    prullenbak

Klopt:)

Inactief
    Anoniem
    MouseMighty op 02 november 2010

Nee ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik wijs mensen (TS) er even op dat TimeMachine geen archiverings programma is maar een zgn incremental backup. Je zal ze de kost moeten geven die denken dat alles wel via TimeMachine terug te halen is. Ook die foto/document/mapje dat toch weggedonderd is. Bedenk dus goed wat je wil hebben. Als je al je foto\’s wil bewaren zal je inderdaad moeten “archiveren” en dat is wat anders dan (incremental) backuppen.

Hartelijk dank voor je omschrijving
    Je zegt/schrijft precies het gene waar ik bang voor ben!
    Ik zal gebruik maken van een sync prog (forklift / chronosync) of alles middels kopiƫren en plakken!
    En dan vervangen wat al bestaand is

Inactief
    Anoniem

Maar hoe zit het nu met de grijze weergeven Hardeschijf in time machine
    Zoals boven aangegeven? Oja die Toshiba schijf is wel fat32

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.