7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    haakanson

Backup op DVD van Iphoto Library

Ik wil graag een backup maken Iphoto. Het bestand is ca 18 GB groot.

Hoe kan ik het Iphoto-bestand op meerdere DVD’s branden zonder het hele fotoarchief te moeten splitsen in nieuwe albums?

Met de brandfunctie in Iphoto kun je namelijk slechts branden op 1 dvd.

Bijdrager
    nookie

Ga op je iPhoto Library staan in osx zelf en dan control klik, of rechtermuisknop.
    Dan staat er ergens in dat menu: toon pakketinhoud.
    Dan open je als het ware de iPhoto Library map en kan je mapjes gaan branden.

Let er wel op dat, mocht je HD crashen, je de mapjes exact weer hetzelfde neer zet, anders heb je een groot probleem.

Beter is om er af te blijven en je totale map te backuppen, maar ik denk dat je geen externe HD hebt, als ik je verhaal zo lees.

Backuppen op DVD’s is wel ouderwets aan het raken.

Bijdrager
    haakanson

ik heb wel een externe HD, maar wil voor in de kluis DVD’s branden;-)

Ik heb namelijk negatieve ervaringen gehad met externe HD

Bijdrager
    nookie

Ja ok, maar als je een back up hebt op een externe hd en die gaat per ongeluk stuk, dan heb je toch je originele nog op je computer. Zaak is dan, dat je snel op zoek gaat naar een nieuwe externe hd en dan daar de data weer op backupped. Een externe hd kan altijd kapot gaan.

Ik zou persoonlijk geen dvd’s branden van de iPhoto map, dat kan goed fout gaan.

Bijdrager
    pascal75

Nou ik heb inmiddels ook al 40 dvd’s als foto backup liggen in de kluis… zou niet weten waarom dat niet
    goed zou gaan…

gewoon met toast alles selecteren…

tja en mocht het een keer mis gaan, nou ja dan ben je een paar uur bezig, maar dan heb je nog wel alle foto’s

Bijdrager
    buxx

Maar wat gebeurt er met de meta data die ik aan de foto’s hang, zodr aik delen van de lofo’s op DVD zet?
    En kun je de DVD ook weer in iPhoto bekijken?

Bijdrager
    Oppie

iPhoto zal zijn library netjes op meerder dvd’s branden, meen ik me te herinneren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.