10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    G4

Backup naar Dropbox via Arq

Ik wil Dropbox gebruiken om mijn bestanden extra te bewaren. Nu lijkt het mij niet veilig om bestanden direct in Dropbox te zetten. Nu heb ik Arq ontdekt die de bestanden kan beveiligen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar geleden door  Night. Reden: URL aangepast

Bijdrager
    McJohn

Om hoeveel data gaat het? Puur backup? Kan je altijd je files in een .dmg stoppen met encryptie. Let wel, enkel als je veilige reservekopie wilt,… dmg op je mobiel device raadplegen lukt niet…behoudens iemand weet hoe:-)

Moderator
    Night

Ik denk dat TS graag een off-site encrypted backup wil. Dan valt een lokale .dmg al af ;-)

Leesvoer:
    http://www.macworld.com/article/3181431/software/arq-review-offers-an-archiving-alternative-to-time-machine-and-hosted-cloud-backup-services.html

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  Night.

Bijdrager
    Zakske

Ik kan me vergissen, maar volgens mij kun je de drive van Dropbox encrypten met FileVault.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  Zakske.

Bijdrager
    G4

Filevault hiervoor gebruik, kan ik niet vinden.

Moderator
    Night

En anders BoxCryptor:

Boxcryptor is the right solution for all private and business needs. Once you have installed Boxcryptor, you can easily encrypt files in your Boxcryptor Drive and store them in your cloud provider’s folder (e.g. your Dropbox folder). You will keep control of your data and enjoy 24/7 peace of mind knowing that your data is securely stored in the cloud.

Bijdrager
    G4

Ik heb nu toch mijn koers gewijzigd.

Dropbox-> Veel te duur, met speciaal synced moet je 3 licenties afnemen van 360 € Belachelijk!

Ik ga nu toch maar voor iCloud (erg passief, maar is niet anders) en maak beveiligde DMG bestanden aan.

Moderator
    Night

Vergelijk ze dan maar eens:

https://www.imore.com/cheap-cloud-storage-which-one-saves-you-most

En als je bestanden niet meer dan 15GB in beslag nemen, kun je bij Google Drive gratis terecht.
    Bij Mega is dat zelfs maar liefst 50GB!

Bijdrager
    G4

Nee, wil het professioneel gebruiken en heb minimaal 1tb nodig.

Moderator
    Night

Mega heeft standaard encryptie tijdens de transfer (en bestanden worden ook encrypted opgeslagen) incl. versie-beheer.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.