7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

Backup muziek en foto’s op iPod

Hey allen,

Ik wil mijn mac gaan formatteren en heb al mijn muziek vanuit iTunes in mijn iPod staan. Ook alle foto’s staan in originele kwaliteit erop.

Als ik mijn mac formatteer en de iPod aansluit vraag hij of hij mijn iPod wil syncen met mijn MAC en dus verlies ik ALLE data die erop staat.

Ik dacht dat het tevens ook een backup device was en dat ik alles weer terug kon zetten nadat ik m geformatteerd heb of bijv een nieuwe mac gekocht?!

Waar hij mij om gaat zijn de sterren die ik aan de tracks gegeven heb en de rollen/keywords aan de foto’s

Iemand tips?

Bijdrager
    nookie

Als je muziek via itunes erop gezet hebt, moet je via een ander programmaatje de muziek van je ipod eraf halen. Daar zijn vele topics over. Als je je muziek er gewoon op gekopieerd hebt zoals je dat ook naar een andere externe schijf zou doen, dan kan je het gewoon weer terugkopieeren.

NIET GAAN SYNCEN MET ITUNES, want inderdaad, dan is alles weg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iphoto -> je map iphoto library kopieeren naar je ipod.
    Daarna op je nieuwe computer of je oude opnieuw geinstalleerde HD de map terug kopieeren naar je afbeeldingen map.

Iphoto opstarten, weet niet of hij hem dan meteen herkent, dacht het wel, anders moet je iphoto met je ALT ingedrukt opstarten, dan kan je een bibliotheek kiezen.

Bijdrager
    stefsegers

Dat is ook inderdaad de manier wat ik voor ogen had. Jammer dat je m niet meteen weer kunt Syncen

Bedankt voor je hulp

Bijdrager
    Nikita

Sticky met programma’s om je spullen van je iPod terug te kopieeren naar de hardeschijf. Als je dat dan terug kopieert naar iTunes moet het goed zitten. Idem voor de foto’s, terug kopieeren naar iPhoto.

:)

Moderator
    unSOUND

Waarom sleep je de map “iTunes” en “iPhoto” niet gewoon van je Mac naar je iPod ?

Na het opnieuw inrichten de mappen terug plaatsen en klaar.

Bijdrager
    stefsegers

waarom ik 60 Gb even niet naar mijn iPod sleep? Nou omdat dat echt mega lang duurt… bovendien is alles al gesynced met iTunes.. vandaar de topic;)

Moderator
    unSOUND

Als je het straks van je iPod naar je schone Mac
    moet door middel van een extra app duurt het net zo lang…

Dus je kunt het nu zelf doen met de finger,
    of achteraf met een los programma, maar ik
    geef de voorkeur aan de finder.

:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.