4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wenkie

Backup met Silverkeeper

Er is hier heel wat te lezen over backups maken maar kom er toch niet echt uit.
    Wil dus voor de eerste maal in m’n leven een backup maken van mijn gehele harde schijf (twee accounts) naar een Lacie Porsche design 250 GB Firewire (moet alleen dienen voor deze backup) en wil dit doen met Silverkeeper (met niks anders dus), en deze backup bvb. maandelijks bijwerken.
    Volgens dat ik gelezen heb hier op het forum spreken we dan over een “bootable backup”?
    Kan er mij iemand en liefst “dummie” uitleggen hoe ik dit stapsgewijs tot een goed eind kan brengen.

PS: weet wel dat er bij het prog. een engelse handleiding zit over “bootable backup” maar mijn engels is dan ook weer geen 100%.

Mijn dank is groot, Wenkie

Bijdrager
    sally

Kies voor “Back-up set”
    Dit is de manier van backuppen waarbij een volgende keer alleen de wijzigingen worden doorgevoerd
    (ook wordt gewist wat niet meer in de source staat)
    De source is je HD, de destination is je laCie, waarop de perfecte copy dus elke keer wordt bijgewerkt.

en dan is het gewoon: GO

Om verzekerd te zijn van een bootable back-up (waarvan het belang niet overschat moet worden) moet je je toch echt verdiepen in de FAQ in de HELP.

Bijdrager
    lsmisch

Beste Wenk,
    Ik zou op de Lacie een partitie maken die evengroot is als je HD van je imac,dat kan je met schijfhulp programma.
    Dat heeft een voordeel dat je de”overschot” van je Lacie nog voor andere dingen kan gebruiken zonder aan de opstartbare partitie te raken.

Een terechte opmerking is dat het belang van een opstartbare partitie niet moet overschat worden, indien er zich problemen voordoen kan je altijd opstarten met je Tiger dvd.

Ik doe het tegenwoordig zo:
    Om de zoveel tijd, neem ik een backup van alle users mappen en van een map non-apple programma’s.
    Indien er zich ooit problemen voordoen ben ik niks belangrijk kwijt, en toch neemt mijn backup niet teveel plaats in.

Bijdrager
    wenkie

Bedankt voor de antwoorden, mede dankzij jullie en nog een beetje opzoekingswerk heb ik een opstartbare partitie op mijn externe HD:wink:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.