9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Backup met .mac

Ik heb via Backup3 met .mac een (wekelijks) backup plan zodat 1x per week mijn hele schijf wordt gekopieerd naar mijn externe HD.

Nu is de 1e keer een fullbackup gemaakt, maar de volgende weken een “IncrementalBackup” (alleen de wijzigingen??). Terwijl ik toch maar 1 plan heb aangemaakt. Ik wil dat er gewoon ieder keer een volledige backup wordt aangemaakt en dat ik daarna de oude verwijder.
    Hoe kan ik toch een fullbackup krijgen zonder dat ik eerst de oude fullbackup moet verwijderen?

Moderator
    unSOUND

Waarom zou je dat willen ? Een incremental backup maakt ook een volledige backup, maar in een deel van de tijd…

Bijdrager
    OMT-fan

Ik dacht dat het een backup was die alleen de gewijzigde files bevatte.
    Hij is ook veel kleiner….. soms 2Gb , …. soms 4,5Gb. Terwijl de fullbackup 92 Gb is.

Bijdrager
    Vleer

Full back-up + wijzigingen = Nieuwe full back-up :wink:

Bijdrager
    OMT-fan

maar als ik overhoopt moet restoren moet dat dan met de fulbackup en alle incremental backups?

Bijdrager
    macpro

Als je een volledige restore moet doen, dan doe je dat inderdaad met de full + alle incrementals.
    Maar dat regelt Backup voor je. Hoef je zelf niets voor te doen.
    En het voordeel van incrementals is dat je een vorm van versie beheer krijgt.
    Stel dat je een document hebt dat je elke week bijwerkt, dan heb je dus ook in elke incremental backup een versie van dat document van die week.
    Dus wil je om een of andere reden terug naar de versie van 3 weken geleden, dan kan dat.
    Maak je elke week een nieuwe full backup, dan verlies je die mogelijkheid.

Zelf heb ik een schema waarbij na een full backup 3 incremental backups komen. Daarna begint de cyclus opnieuw. En dat met 3 backup schijven, dus ik kan als ik dat wil tot 12 weken terug gegevens terughalen.

Bijdrager
    OMT-fan

dank voor de uitleg…….

Hoe zorg je dat na die 3 incrementals er automatisch weer een fullbackup wordt aangemaakt?

Bijdrager
    macpro

Ehrm, geen idee. Ik gebruik Retrospect. :)

Bijdrager
    Gijs

Het automatisch afwisselen tussen incremental en full backups binnen een programma (schema) zit er niet in. Je zult dan wekelijks of zo handmatig het commando Full Backup moeten geven. En daarna kun je dan je oude backups weggooien als dat nodig is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.