3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    brinkey

Backup maken voor nieuwe installatie

Hoi,

Met Tiger in zicht wordt het ook tijd om de harde schijjf weer eens een grondige voorjaarsbeurt te geven. Om niets van belang kwijt te raken: Kom ik er mee weg door de gebruikers map te kopieren op een extra harde schijf en later de benodigde preferences, documenten etc weer terug te zetten?

btw waar worden de prefs van mail en safari bewaard?

Moderator
    unSOUND

Nee, alleen je thuismap kopieeren werkt niet altijd. 90% van de backup dal werken, maar mail e.d. zijn erg kritisch qua instellingen. Vaak is het het beste om een backup te maken van je hele systeem.

De prefs van Mail en Safari staan in de library van je thuismap.

In dit topic wordt hetzelfde gevraagd, het gaat in dat topic welliswaar over de overgang van Jaguar naar Panther, maar eigenlijk gaat het precies hetzelfde.

Bijdrager
    lowfi

ff een vraagje over die libraries. Het kan toch zijn dat bv voor mail of elk ander programma nieuwe plists (of wat dan ook) meekomen? Als je dan panther plist daarover heen copieert zit je dus bv met een plist van mail 1.0 terwijl je er 1 nodig hebt voor mail 2.0?

Of gaat het niet zo ver?:)

Ik denk overigens dat ik voor de archive and install ga.

ps.

ik weet niet of de topicstarter een betaalde mac accoutn heeft maar met het apple backup programma kan je heel makkelijk een backup maken van je mailtjes/contacts/safari settings etc op een externe disk

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.