7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Backup maken van timemachine folder

Hoe maak ik een backup van de folder die timemachine zelf automatisch aanmaakt ? (Backups.backupdb)

Ik heb al verschillende manieren geprobeert, ik heb der geprobeert een dmg file van te maken door middel van schijfhulp dus als bron de schijf (timemachine) geselecteerd en als doel een andere externe HD. Na 3 uur wachten was het tog niet gelukt.

Ook heb ik het op deze manier geprobeert:

This isn’t yet in the documentation, but copying a Time Machine volume is easy, and just like copying any other: use “Backup – all files” with “Erase, then copy” or “Smart Update”.

It’s a good idea to turn Time Machine off before trying to copy a Time Machine volume. Also, make sure that your destination volume has Journaling turned on (it should be formatted as “Mac OS Extended (Journaled)”, since Time Machine requires it.

When your copy is complete, if you want to use the copy for Time Machine, select the new volume in Time Machine’s Preference Pane.

Ik begrijp eigenlijk niet echt wat deze meneer bedoelt met Smart Update maar ik heb het wel met erase en copy geprobeert alleen heb ik de schijf niet automatisch laten wissen omdat hij al os journald was.

Het is voor mij heel belangrijk dat ik deze backup kan maken omdat ik de schijf waar de folder op dit moment staat geformateerd moet worden. Dat is de reden waarom ik zo nodig een backup wil maken van de folder van timemachine ik wist niet dat dit zo moeilijk zou gaan worden! Please help :|

Bijdrager
    jabesse

Ehm… een backup van een backup?

Misschien veel eenvoudiger: controleer (desnoods een keer of 3) of je nog iets moet restoren. Zo ja, restore het. Daarna gewoon formatteren en opnieuw beginnen met Time Machine.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    stinky

als je een backup wilt maken van je Timemachine folder of schijf, of hem over wilt zetten op een grotere schijf, dan kan dit artikel je helpen. werkte voor mij ook, nadat ik de nieuwe schijf op de juiste manier had geformatteerd (zie reacties onder het artikel)
    succes
    http://www.macyourself.com/2008/12/10/how-to-copy-your-time-machine-backups-to-a-new-larger-drive/

Bijdrager
    Pieterr
    ”Remly”

Hoe maak ik een backup van de folder die timemachine zelf automatisch aanmaakt ?

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=145375

Bijdrager
    mac-addict

Okay mijn probleem is even verandert ik wil gewoon losse bestanden kopiere van een backup hoe doe ik dat ? want ik krijg geen toegang…. ik wil dus alleen me home map zonder de programma map en bieb map dus eigenlijk alleen documenten kopieren. Is dat wel mogelijk? ( want ik heb inmiddels al een andere hd als timemachine aangegeven het gaat dus om een andere externe hd waar vroeger timemachine op draaide)

Bijdrager
    Kobes

Gewoon de echte timemachine interface starten (icoon in system area en dan “start timemachine”) en dan je home map zoeken. Drukken op restore en daar ga je. Je kunt dan kiezen of je een nieuwe naam wilt geven aan de oude gegevens of niet, althans, zo werkte het bij mij toen ik een aantal losse bestanden wilde terugzetten. Ik kon kiezen of ik mijn huidige bestanden wilde vervangen of de backups van een volgnummer wilde voorzien.

PS volgens mij heeft Carbon Copy Cloner tegenwoordig speciaal functionaliteit om Timemachine drives te clonen naar nieuwe schijven.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.